سمنان- ایرنا- مسوول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه استان سمنان گفت: فعالیت رزمایش مواسات در ۲ بخش مادی و معنوی به منظور کمک به معیشت آسیب دیدگان و حمایت روحی از آنان اجرایی می‌شود.

محمد حسن پیرچه روز دوشنبه در اولین جلسه قرارگاه استانی رزمایش مواسات در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به هدف از برگزاری این رزمایش بیان کرد: رسیدگی به افرادی که در جریان بیماری کرونا آسیب دیدند، هدف اصلی و مهم این رزمایش است.

مسوول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه استان سمنان ادامه داد: قرارگاه استانی به ریاست نماینده ولی فقیه و قرارگاه شهرستانی با ریاست ائمه جمعه و با حضور اعضا از جمله اوقاف، بهزیستی، کمیته امداد ، سپاه پاسداران و حوزه علمیه تشکیل می‌شود.

وی به اجرای فعالیت‌ها در قرارگاه رزمایش مواسات در ۲ بخش مادی و معنوی، تصریح کرد: توجه به معیشت در بخش مادی و امداد معنوی در بخش دیگر پیگیری می‌شود.

پیرچه ابرازداشت: رزمایش مردمی مواسات برای کمک به اقشار آسیب دیده از شیوع کرونا تا پایان عید سعید فطر ادامه دارد.

مسوول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه استان سمنان یادآور شد: خانواده‌های آسیب دیده از شیوع کرونا در این استان که تحت حمایت نهادهای حمایتی نیستند، شناسایی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های تامین شده توسط خیران به ستاد هدایت و با شناسایی افراد نیازمند، کمک‌های مردمی به آنان اهدا می‌شود.

مسوول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه استان سمنان افزود: کمک کردن به کهنسالان توسط جوانان در حوزه بهداشت و سلامت، اقدامات فرهنگی و معنوی، ختم صلوات و قرآن و کاهش آسیب‌های اجتماعی با ایجاد مراکز مشاوره توسط روحانیت از دیگر اقدام‌های مهم و راهبردی در اجرای رزمایش مواسات است.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

طبق آخرین آمار اعلام شده در ظهر دوشنبه ۲۵ فروردین، ۷۳ هزار و ۳۰۳ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شدند و از این بین چهار هزار و ۵۸۵ نفر فوت کرده اند.