بجنورد- ایرنا- معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: مرمت محور تخریب شده بجنورد-آشخانه که از صبح دیروز به علت رانش زمین، مسدود شده است، پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

رضا اکبری، دوشنبه در حاشیه بازدید از این محور آسیب دیده به خبرنگار ایرنا گفت: با هماهنگی انجام شده، قرار است نیمی از اعتبار مورد نیاز مرمت محور دچار رانش شده بجنورد - آشخانه، از منابع استانی و نیم دیگر با مساعدت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تامین شود.

وی گفت: محور بجنورد- آشخانه به علت رانش زمین، مسدود شده است و البته مرمت در حال انجام است و با استفاده از ماشین آلات راهداری و نیز بنیاد مسکن (به عنوان پیمانکار) تلاش داریم تا این جاده، یک هفته دیگر بازگشایی شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: این محور در محل رانش، به طول ۱۵۰ متر، دچار خسارت شده است و تلاش شده تا برای حل مشکل، کانال و زه کشی آب انجام شود.

وی درباره قصور احتمالی پیمانکار قبلی در خصوص بروز مشکل رانش زمین در جاده اظهار داشت: در این زمینه باید بررسی های لازم انجام شود و هنوز مشخص نیست که پیمانکار در اجرای این پروژه قصور و کوتاهی داشته باشد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تاکید بر اهمیت محور بجنورد- آشخانه گفت: ما تاکید داریم که این مسیر پرتردد، هر چه زودتر بازگشایی شود.

بر اساس این گزارش،  جاده بجنورد - آشخانه در محدوده روستای مملجه تا دوراهی خندقلو، به دنبال بارندگی های شدید سحرگاه روز یکشنبه، به علت رانش زمین، دچار مشکل و ناایمن شد و تا زمان حل مشکل، تردد خودروها از این محور ممنوع شده و از طریق جاده قدیم بدرانلو انجام می شود.

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۲ گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد - جنگل گلستان از گردنه های سخت گذر این استان محسوب می شوند.  

آشخانه، مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵  کیلومتری غرب بجنورد واقع است.