قم- ایرنا - استاندار قم گفت: تهدید ایجاد شده ناشی از شبوع ویروس کرونا فرصتی مناسب و مغتنم جهت شناخت ابعاد مختلف ظرفیت های پنهانی جامعه و اجتماع و تقویت فرهنگ انسان دوستی و کارهای خداپسندانه است.

"بهرام سرمست" دوشنبه شب در بازدید از قرارگاه مردمی تداوم جهاد در تکیه شاه خراسان خیابان آذر قم، با قدردانی از نیت های خیرخواهانه و مشارکت های مردمی در تهیه بسته های معیشتی برای اقشار نیازمند در این قرارگاه، اظهار داشت: خداوند به نیت های خیر و انگیزه های خدمت به مردم، توفیق در عمل می دهد.

استاندار قم با اشاره به حرکت های خود جوش و مردمی در تمامی عرصه ها به ویژه در مواقع بحرانی، افزود: این اقدام ها می تواند سرآغاز جنبش های دائمی خیرخواهانه باشد که در تمام سال تداوم داشته باشد.

سرمست با بیان تعامل بسیار خوب بین مردم و مسئولان در عرصه کمک به نیازمندان، گفت: در راستای اجرایی ساختن فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر فعالیت وسیع مردم در رزمایش همدلی و کمک به نیازمندان، ستاد های مردمی نقش محوری در این زمینه خواهند داشت.

وی با تاکید بر اهمیت عزم و تلاش جمعی و خانوادگی افراد در انجام امور خیر، ادامه داد: چنین برنامه هایی زمینه ساز فرهنگ انسان دوستی و انجام امور خداپسندانه در درون جامعه است.

استاندار قم با بیان بروز مشکل های معیشیتی برای برخی صنف ها در ایام شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: حضور نیروهای مردمی، خیران و سازمان های مردم نهاد در استان نقشی بسزایی در حمایت از اقشار آسیب پذیر ایفا خواهند نمود.

وی با اشاره به اجرای برنامه های پیشگیری از بیماری کرونا در استان، گفت: در ایام بروز این بحران در کشور مدیریت نوینی شکل گرفت که در کنار برنامه ریزی برای جریان زندگی اجتماعی و کسب وکار، تامین سلامت و امنیت مردم در اولویت قرار گرفت و فضای آرامش در کشور برقرار شد.

استاندار قم تهدید بیماری کرونا را فرصت شناخت ظرفیت های پنهان کشور و استان دانست و بیان داشت: از جمله این ظرفیت ها، مشارکت و همراهی مثال زدنی مجمع خیران، ستادها و قرارگاه های مردمی استان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، درمان، کنترل ، پیشگیری و اگاهی بخشی عمومی و حمایت اجتماعی است.

 سرمست جمع مردمی خیرین را جز مدافعان سلامت دانست و خاطرنشان کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا برای ایام بعد از بحران نیز، امور خیریه به صورت هدفمند و ساماندهی شده و به دور از موازی کاری و در قالب سازمان ها مردم نهاد ادامه فعالیت دهند.