کرمانشاه - ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه از اختصاص ۶ میلیون مترمکعب آب از محل مخزن سد "جامیشان" شهرستان سنقر و کلیایی برای توسعه صنعت در این شهرستان خبر داد.

«بهرام درویشی» روز سه‌شنبه در بازدید از سد جامیشان شهرستان سنقر و کلیایی با اعلام اینکه سد مخزنی جامیشان با حجم مخزن ۵۲ میلیون متر مکعب آب هم اکنون در حال سر ریز است، افزود: آب بخشی از این سد را برای مصارف صنعتی و توسعه اقتصادی این شهرستان اختصاص می دهیم.

او همچنین از سرریز شدن سد به عنوان یک رویداد مهم و اتفاق خوب یاد کرد و آن را یک هدیه الهی دانست که باید از این نعمت خدادادی به درستی و در مسیر تولید ثروت و ایجاد اشتغال در منطقه استفاده نمود.

وی در ادامه افزود: با احداث شبکه انتقال سد سه هزار و ۵۶۰ هکتار از اراضی پایین دست تحت پوشش قرار گرفته و شاهد افزایش چند برابری درآمد کشاورزان منطقه دشت میانراهان خواهیم بود.

دیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در ادامه گفت: باید در سال جدید و بر اساس اقدامات انجام شده هر چه سریعتر شبکه انتقال آب شهرستان سنقر در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.

درویشی بر هماهنگی بین بخشی واحد طرح و توسعه و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای در این زمینه بیش از گذشته تاکید کرد.

وی همچنین با بیان اینکه شرایط خوبی برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری در حاشیه سد وجود دارد تاکید کرد که در سال جاری نسبت به پیگیری این مهم نیز اقدامات لازم به عمل آید.

در استان کرمانشاه ۱۲ سد در دست بهره‌برداری با ذخیره آبی ۱.۳ میلیارد متر مکعب وجود دارد.

سد جامیشان شهرستان سنقر و کلیایی در سفر ۱۱ اردیبهشت سال ۹۸ رییس جمهوری به استان کرمانشاه افتتاح شد.

شهرستان سنقر و کلیایی با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۸۵ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده است.