سمنان-ایرنا- معاون فرهنگی و هنری استان سمنان گفت: همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی سه پویانمایی از سوی این حوزه با همکاری صدا و سیمای مرکز سمنان تولید شد.

محسن یعقوبی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: تولید آثار پویانمایی با نام های «تنها» به کارگردانی محمد جواد بابایی، «دیویونه ها» به کارگردانی فهیمه قبادی و «انگشتر» به کارگردانی مشترک امیر طوسی و محمدحسین ملکیان  از سوی حوزه هنری و با همکاری صدا و سیمای مرکز سمنان تولید شد.

وی افزود: مدت زمان پویانمایی «تنها» ۲ دقیقه و با موضوع تاثیر بازی های کامپیوتری روی کودکان و  بی رغبتی آنان به بازی های گروهی و ورزشی تولید شده است.

وی ادامه داد: اثر دیگر تولید شده با نام «دیویونه ها» در ۴ قسمت ۵ دقیقه ای با هدف آموزش زندگی شهروندی، به ماجراها و اتفاقاتی می پردازد که خانواده یک دیو در شهر با آن رو به رو می شوند؛ همچنین تولید این پویانمایی ادامه دارد و در ۱۳ قسمت تهیه و تولید می شود.

معاون فرهنگی و هنری استان سمنان  خاطر نشان کرد: پویانمایی «انگشتر» در مدت هفت دقیقه داستان پادشاهی را حکایت می کند که به دنبال یافتن فردی مطمئن و مورد اعتماد برای کاری است و به همین خاطر موضوعی را بین مردم مطرح می کند تا از آن طریق، فرد مورد اعتماد را پیدا کند.

هفته هنر انقلاب اسلامی فروردین هر سال همزمان با سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی آغاز می شود و به مدت یک هفته با برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری همراه است.  

سید مرتضی آوینی زاده ۲۱ شهریور ۱۳۲۶ در شهر ری کارگردان فیلم مستند و روزنامه‌نگار حوزه فرهنگی اهل ایران بود که روز بیستم فروردین ۱۳۷۲ در منطقه فکه در حال بررسی لوکیشن فیلم مستند شهری در آسمان، با مین باقی‌مانده از جنگ ایران و عراق برخورد کرد و بر اثر اصابت ترکش مین  در ۴۵ سالگی شهید شد.