ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ثبت‌نام ۴۰ درصد صاحبان صنوف کم ریسک آذربایجان‌غربی در سامانه سلامت، گفت: صاحبان صنوف کم ریسک برای ادامه فعالیت خود باید در این سامانه نام‌نویسی کنند.

بهنام شهدی روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار و کمیته اقتصادی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی افزود: ضروری است تا پایان فروردین ماه بقیه فعالان صنوف کم ریسک برای ادامه فعالیت خود در این سامانه ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: اگر صاحبان صنوف در سامانه سلامت ثبت‌نام نکنند، از فعالیت آنان جلوگیری می‌شود.

وی با انتقاد از برخی افراد و سودجویان به خاطر افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در این ایام، بیان کرد: افزایش قیمت کالا و خدمات ممنوع است و با افرادی که بخواهند از شرایط کنونی سوء استفاده کنند و آرامش روانی بازار را بر هم بزنند، به شدت برخورد می‌شود.

وی از سازمان بازرسی، مجمع امور صنفی و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز خواست تا با افزایش بازرسی‌ها اجازه سوء استفاده به این افراد را ندهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی همچنین تامین و تولید ماسک‌های بهداشتی با رعایت ضوابط و الزامات دانشگاه علوم پزشکی را از اولویت‌های استان عنوان کرد و گفت: بخشی از ماسک مورد نیاز در خود استان تولید می‌شود و ما سعی می کنیم برای تامین نیازهای استان به ماسک از سایر استان‌ها نیز این کالا را وارد کنیم.

شهدی همچنین با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از فعالیت‌های اقتصادی استان در بخش کشاورزی است، اظهار داشت: باید بانک‌های عامل استان بر اساس قوانین در پرداخت تسهیلات ۱۵ درصد از منابع تسهیلاتی خود را به صورت ویژه به این بخش اختصاص دهند.

به گزارش ایرنا رویکرد اصلی دولت پس از مهار اپیدمی کرونا به وضوح «حفظ جان مردم به طور همزمان در مقابل کرونا و آثار سوء اقتصادی ناشی از آن است» و در حقیقت دولت سیاست سلامت‌محور را دنبال می‌کند.

این سیاست سلامت‌محور علاوه بر نظام پویای بهداشت و سلامت به پایه‌های قوی اقتصادی برای حفظ زندگی چند دهک پایین جامعه نیازمند است و این ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد است.

از سوی دیگر نیز ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد و اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند فیزیکی بر اساس همین سیاست سلامت‌محور در اردیبهشت ماه هم به جهش در تولید سرمایه اجتماعی و میزان مشارکت‌پذیری مردم وابسته است.