بجنورد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت رازوجرگلان خراسان شمالی گفت: پنج واحد متخلف به علت رعایت نکردن موارد بهداشتی، تخطی از قوانین و ضوابط اماکن عمومی و صنفی و همچنین اجرا نکردن مصوبات ستاد پیشگری و مبارزه با ویروس کرونا پلمب شد.

ناصر قدیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گروه های مشترک اداره نظارت بر اماکن عمومی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، سپاه پاسداران،  اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان روزانه بازرسی های متعدد به صورت محسوس و نامحسوس از واحدهای صنفی به صورت محسوس و نامحسوس انجام  می دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون تعدادی از فروشگاه های اینترنتی بر مبنای تقاضای مالکان و فروشندگان در این شهرستان ایجاد شده است، تصریح کرد: در راستای حمایت از پویش "در خانه بمانیم" و ترغیب مردم به خرید غیرحضوری، چهار فروشگاه اینترنتی در سه بخش جرگلان، غلامان و مرکزی راه‌اندازی شده که در صورت تمایل سایر واحدهای صنفی، تعداد این فروشگاه های می تواند افزایش یابد.

وی افزود: شهروندان هرگونه تخلف را با سامانه ۱۲۴یا با شماره ۳۲۶۲۳۳۵۹ به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رازوجرگلان گزارش دهند.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.