پکن- ایرنا- دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با "مون جائه این" رییس جمهوری کره جنوبی، از این کشور به خاطر ارسال کمک هایش به آمریکا در زمینه مبارزه با کرونا قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا از یونهاپ، در این تماس تلفنی، ترامپ کره جنوبی را «بهترین مدل» برای مبارزه با ویروس کرونا عنوان کرد و از ارسال کیت های تشخیص کرونا و سایر اقلام پزشکی به آمریکا قدردانی کرد.

رییس جمهوری آمریکا پیشتر خواستار حمایت و تامین تجهیزات پزشکی از سوی کره جنوبی شده بود.

ترامپ در ادامه مکالمه امروز خود همچنین با تبریک پیروزی حزب مون در انتخابات پارلمانی کره جنوبی که هفته جاری برگزار شد اظهار کرد برگزاری موفق این انتخابات بیانگر موفقیت کره جنوبی در مبارزه با کرونا است.

حزب حاکم دموکرات کره جنوبی توانسته است بیشترین کرسی های پارلمان را در انتخابات سراسری این کشور از آن خود کند پارلمان کره جنوبی یا به اصطلاح مجمع ملی کره ۳۰۰ کرسی دارد که ۲۵۳ کرسی آن با رای مستقیم مردم و ۴۷ کرسی نیز به صورت انتصابی است.

شمارش آرا نشان می دهد که حزب حاکم دموکرات و حزب پلتفرم به اتفاق یکدیگر ۱۸۰ کرسی از 250 کرسی را بدست آورده اند و احزاب مخالف وحدت آینده و آینده کره (یونایتد فیوچر و فیوچر کوریا) ۱۰۳ کرسی را از آن خود کرده اند.

رییس جمهوری آمریکا در ادامه ضمن تاکید بر همکاری های دو کشور برای مبارزه با کرونا تصریح کرد: شکست کرونا و بازگرداندن رشد اقتصادی جهانی، به همکاری مشترک نیاز دارد.

"مون جائه این" رییس جمهوری کره جنوبی نیز اظهار کرد کاهش چشمگیر شیوع ویورس کرونا و پایین آمدن آمار مبتلایان کمک بزرگی به پیروزی حزب او در انتخابات کرده است.

او گفت: علیرغم بهبود اوضاع، دولت هنوز در نظر دارد که آیا می تواند طرح فاصله گذاری اجتماعی را ادامه دهد.

مون ضمن تشکر از ترامپ برای صلح شبه جزیره بر ارسال کمک های انسان دوستانه به کره شمالی برای مبارزه با کرونا تاکید کرد که ترامپ نیز در واکنش این اقدام را مورد تایید قرار داد.

رهبران دو کشور توافق کردند که همکاری های خود را در زمینه مبارزه با کرونا ادامه دهند تا به سرانجام برسد آنها همچنین در مورد راه های تقویت هر چه بیشتر روابط امنیتی ایالات متحده و کره گفت و گو کردند.