تهران- ایرنا- مسوول برگزاری مسابقات لیگ آزادگان گفت: به صورت پلکانی باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ یکی در جلسات با نمیندگان فدراسیون و سازمان لیگ شرکت می کنند تا مشکلات را حل کنیم.

فریبرز محمودزاده، مسوول برگزاری بازی‌های لیگ آزادگان درباره جلسه برگزار شده در فدراسیون فوتبال با حضور نمایندگان سازمکان لیگ، فدراسیون و باشگاه‌ها اظهار داشت: با توجه به اهمیت این قضیه در خصوص پرونده‌هایی که باشگاه‌های ما در عرصه بین‌المللی دارند و همچنین با درایت دبیرکل فدراسیون فوتبال، این جلسه برقرار شد و به صورت پلکانی باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ یکی در آن شرکت خواهند داشت. امروز نمایندگان باشگاه‌های ماشین‌سازی، تراکتور، نود ارومیه، ملوان و گل‌گهر سیرجان حضور داشتند.

وی در ادامه افزود: جلسه بسیار خوبی بود. ما مشکلات و چالش‌های فراوانی در عرصه بین‌الملی در رابطه با قراردادها داریم و این مسایل به سازمان لیگ و کمیته تعیین وضعیت مربوط می‌شود. توضیحات لازم را ارایه دادیم. درد و دل‌های باشگاه‌ها نیز مطرح شد. امیدوارم بتوانیم هر چه سریع‌تر این چالش‌های بین المللی را مرتفع کنیم.

مسوول برگزاری مسابقات لیگ یک راجع به هدف اصلی این جلسات بیان داشت: اولا اینکه ما با توجه به پرونده‌های مفتوحی که داریم باید سعی کنیم ابتدا از این مرحله عبور کنیم. مشکلات و مکاتباتی که ای‌اف‌سی، فیفا و ارکان داخلی شده بررسی شده و راس فوتبال ما یعنی فدراسیون فوتبال صحبت‌هایی انجام داده تا این مشکلات را برطرف کنیم و دیگر شاهد چنین مسایلی نباشیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: باشگاه‌ها بحثشان بیشتر درباره انعقاد قرارداد بود. آنها خواستار این بودند تا راهکاری از سوی فدراسیون و سازمان لیگ ارایه شود تا بتوانند مسایل را مدیریت کنند.

محمودزاده در ادامه از راه اندازی مجدد یک کارگوه خبر داد و گفت: ما حدود چند ماه قبل کارگروهی درباره بازیکنان خارجی تشکیل دادیم. اما این کارگروه به دلیل فشردگی مسابقات مغفول ماند ولی دوباره با دستور مجدد آقایان نبی و بهاروند، این کارگروه که با حضور آقای شیعی بود به کارش ادامه می‌دهد.

وی در پایان اذعان داشت: فیفا یک بسته پیشنهادی در اوایل فروردین ماه به فدراسیون‌های ملی داه است که بسیار مهم است. در این بسته پیشنهادی مسایل مختلفی بیان شده است. با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعلیق مسابقات ما برای عمل به قراردادها دچار مشکل هستیم و این بسته پیشنهادی اگر با همراهی باشگاه‌ها همراه باشد می توانیم مشکلات را حل کنیم.