سمنان- ایرنا- جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان گفت: فعالیت صنوف کم‌خطر در پاساژها، مجتمع‌های تجاری و بازارهای سرپوشیده این استان آغاز می‌شود.

حبیب‌الله خجسته‌پور روز یکشنبه در نشست خبری در فضای مجازی با اشاره به جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا اظهار داشت: ساعت فعالیت واحدهای صنفی کم خطر در پاساژها و بازارهای مسقف استان سمنان تا ساعت ۱۸ است و این مراکز باید پس از این ساعت، واحدها را تعطیل کند.

وی بیان کرد: تمام واحدهای صنفی کم خطر مستقر در پاساژها و بازارهای مسقف باید نسبت به ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir اقدام و کد مجوز بهداشت را دریافت و در واحد صنفی نصب کنند چرا که فعالیت این واحدها بدون ثبت نام و دریافت کد مجوز، غیرمجاز است.

خجسته‌پور با اشاره به تبعات ناشی از ویروس کرونا بر پیکره اقتصاد، بیان کرد: دولت برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و حفظ اشتغال موجود بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرط بیکار نکردن کارگران تسهیلات پرداخت می‌کند.

جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان ادامه داد: اماکن مقدس، زیارتگاه‌ها و مساجد این استان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا نیمه اردیبهشت تعطیل است.

وی با اشاره به کاهش شیب ابتلا به کرونا در استان سمنان، تصریح کرد: کرونا هنوز تمام نشده و تا مرحله مهار و کنترل این ویروس  فاصله است.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: مرحله مدیریت همه‌گیری ویروس کرونا در استان سمنان به علت مشارکت مطلوب مردم و نیز تلاش دستگاه‌های ذیربط موفق بوده است.

جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان یادآور شد: گام دوم بسیج ملی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهرود و سمنان به منظور شناسایی افراد در معرض خطر کرونا و به نوعی خود ارزیابی شهرندان آغاز شده تا زنجیره انتقال این ویروس قطع شود.