ایلام- ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: پنج هزار و ۷۳۰ خانوار این استان که به سرپرستی زنان اداره می‌شوند معادل ۱۲ هزار و ۲۸۰ نفر بر حسب تعداد از یک تا ۲ میلیون تومان وام دریافت می‌کنند.

شکراله شیرخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در صورتیکه تعداد خانوار این افراد یک نفر باشد یک میلیون تومان، ۲ تا سه نفره یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و اگر چهار نفره یا بیشتر باشند ۲ میلیون تومان دریافت می کنند.

وی در خصوص بیمه بیکاری این قشر افزود: تاکنون ۶ هزار و ۱۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار در سامانه بیمه بیکاری ایلام ثبت نام کرده و تعداد مشمولان قانون کار و تامین اجتماعی نیز سه هزار و ۹۰۰ نفر است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: تمامی مراحل ثبت نام و دریافت بیمه بیکاری کرونا به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه و ارسال پیامک انجام می شود.

شیرخانی گفت: مقرری تعیین شده فقط به کارگران دارای قراردادکاری با کارفرمایان یا به عبارتی مشمول قانون کار و تامین اجتماعی و بیمه بیکاری پرداخت می شود که به صورت غیرارادی و موقت بیکار شده اند.

وی اضافه کرد: آغاز ارسال لیست به تامین اجتماعی، پس از پالایش اطلاعات ثبت شده در سامانه و تفکیک افراد مشمول و غیرمشمول صورت می گیرد زیرا برخی از متقاضیان مشمول قانون بیمه بیکاری نیستند ولی در سایت ثبت نام کرده اند که باید پالایش شوند.