اردبیل - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مهلت زمان دریافت کد بهداشتی تا پنجم اردیبهشت بوده و احتمالا تمدید نخواهد شد و ضروری است تمامی اصناف و بازاریان با ورود به سامانه کد بهداشتی خود را اخذ کنند در غیر این‎‌صورت از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

دکتر بابک نخستین روز دوشنبه بیان‌کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت تمامی اصناف و بازاریان با ریسک بالا، متوسط و پایین می‌بایست وارد سامانه سلامت شده و ضمن آموزش کد بهداشتی را اخذ کنند.

وی افزود: اصنافی که ریسک بالا دارند علیرغم دریافت کد بهداشتی از طریق این سامانه تا اطلاع ثانوی مجاز به فعالیت نیستند، ولی اصناف کم‌ریسک با رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می‌توانند آغاز به کار کنند.

او اضافه‌کرد: اجرا و رعایت قوانین و مقررات بهداشتی در وضعیت کنونی برای همه لازم است و تنها در این صورت می‌توان بیماری کرونا را مهار کرد.

نخستین با تقدیر از کسبه اردبیل در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: در مرحله اول فاصله‌گذاری اجتماعی در استان بسیار خوب عمل کردیم و در مرحله دوم نیز با همکاری تمامی صنوف این طرح با موفقیت پیش خواهد رفت.

وی تاکیدکرد: رعایت فاصله ۱.۵ متری برای کسبه و مردم ضرورت دارد و لازم هست در تمامی بازارها و مراکز تهویه مناسب صورت پذیرد تا تجمع ویروس به حداقل ممکن برسد.