تهران- ایرنا- مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: واحدهای صنفی بر اساس اولویت بندی که وزارت بهداشت تعیین کرده است بار دیگر فعالیت خود را آغاز کرده اند و ممنوعیت فعالیت برخی دیگر از کسب و کارها همچنان ادامه دارد.

علیرضا قاسمی فرزاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دریافت تاییدیه فعالیت صرفا بابت این موضوع است که صاحبان آنها آموزش های بهداشتی را دیده و آگاهی کامل را در خصوص نحوه رعایت آن اصول داشته باشند.

وی یادآورشد: باید متوجه بود که دریافت این تاییدیه، دلیلی بر آغاز فعالیت مجدد بدون در نظر گرفتن اولویت های وزارت بهداشت نیست.

قاسمی فرزاد اظهارداشت: همچنان فعالیت تعدادی از واحدهای صنفی مانند کافی شاپ ها، آرایشگاه ها و رستوران ها ممنوع است و باید مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت در این زمینه عمل کرد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: صاحبان واحدهای صنفی نیز در صورت از سر گیری فعالیت خود باید حتما نکات بهداشتی را برای محیط داخل و پیرامون خود بدانند و رعابت کنند و بدانند که در صورت رعایت نکردن این نکات، مسئولیت سلامتی مشتریان بر عهده آنان خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: این محدودیت های اعمال شده تاثیری در تامین و تنظیم بازار ندارد و هم اکنون نیز اقدامات لازم در خصوص تامین کالاهای مورد نیاز ماه مبارک رمضان همچون روغن، برنج و گوشت انجام شده است.

قاسمی فرزاد ادامه داد: هم اکنون محدودیتی در تامین و عرضه اقلام مورد نیاز مردم نیست همانگونه که از ابتدا با تدابیر اندیشیده شده چنین مشکلی وجود نداشت.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: وزارت بهداشت با توجه به مدیریتی که برای کنترل بیماری کرونا در پیش گرفت، ترتیبی را اتخذ کرده تا واحدهای صنفی به تدریج به روند عادی فعالیت خود باز گردند و پروتوکل هلی خاصی را نیز برای اماکن سر بسته ای همچون پاساژ های پیش بینی کرده است.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر روز ۳۱ فروردین در کل کشور به ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر رسید که از این تعداد پنج هزار و ۱۱۸ نفر جان خود را از دست داده اند و ۵۷ هزار و ۲۳ نفر بهبود یافته اند.

شایان ذکر است که بر اساس همین گزارش طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان جدید شناسایی شده یک هزار و ۳۴۳ نفر و تعداد متوفیان ۸۷ نفر ثبت شده است.