شیراز-یرنا- رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: فردی که در فضای مجازی مبادرت به انتشار اخبار کذب مبنی بر اخراج ایرانیان مبتلا به ویروس کرونا از یکی از کشورهای خارجی و ورود این مسافران به ایران کرده بود، در یکی از شهرستان‌های این استان شناسایی و دستگیر شد. 

سرهنگ حشمت سلیمانی، دوشنبه بیان داشت: در پی شکایت تعداد زیادی از شهروندان مبنی بر اینکه نام آنها جزو بیماران کرونایی و پُرخطری که وارد کشور شده‌اند در فضای مجازی منتشر و این موضوع باعث سلب آسایش و ناراحتی برای خود و خانواده آنها شده است، پیگیری این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان فارس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌هایی که در این زمینه صورت گرفت، مشخص شد که شاکیان همگی مسافران یکی از پروازهای ورودی به کشور بوده‌اند که اسامی آنها در فضای مجازی به عنوان بیماران کرونایی و پُرخطر توسط شخصی ناشناس منتشر شده است.

سلیمانی ادامه داد: با توجه به حساسیت خبر منتشر شده که باعث تشویش و نگرانی اذهان عمومی شده بود، یک تیم از کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانهروزی موضوع را پیگیری کردند و پس از بررسی‌های دقیق و فنی، ردپای متهم را در یکی از شهرهای استان فارس شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی او را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی افزود: از عموم مردم انتظار داریم برای اطلاع از صحت و سقم اخبار، به خبرگزاری‌های معتبر و روابط عمومی یا واحد رسمی پاسخگوی سازمان‌های ذی‌ربط مراجعه کنند و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجه نکرده و از بازنشر آنها نیز خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه انتشار چنین شایعاتی در فضای مجازی برابر قانون، جرم و مرتکبان قابل مجازات هستند، افزود: عموم مردم می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵یا از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir "بخش گزارش‌های مردمی" اعلام کنند.