شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۶۶۲ هزار و ۶۳۱ مترمربع عملیات زیرسازی و آسفالت در ۴۲ روستا از مجموع ۴۴ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی شهرستان کیار انجام شده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، سهراب رئیسی با اعلام این خبر تاکید کرد: برای این عملیات افزون‌بر ۳۴۰ میلیارد ریال هزینه شد.
وی افزود: در این روستاها ۱۱۰ هزار و ۴۳۵ متر طول عملیات خیابان‌سازی شامل جوی و جدول، پیاده‌رو سازی و فضای سبز اجرا شده است.
رئیسی تصریح کرد: با این اقدامات ۷ هزار و ۸۳۶ خانوار از مجموع ۸ هزار و ۲۶ خانوار ساکن در این روستاها برابر ۹۷ درصد جمعیت هدف از خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهره‌مند شده‌اند.
وی یادآور شد:تاکنون۷هزار و ۵۶ جلد سند شامل ۵هزار و ۹۰۲ جلد سند روستایی و یک‌هزار و ۱۵۴ جلد سند شهری در شهرستان کیار صادر شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در شهرستان کیار ۷۱۳ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال تسهیلات به ۷ هزار و ۱۱۰ خانوار پرداخت شده است.
وی گفت: تاکنون ۹۸ واحد مسکن شهری با ۵۵ میلیارد و ۲۹۸ میلیون ریال و ۷۰۶ واحد مسکن مهر با ۱۴۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار در شهرستان کیار از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث شد.
رئیسی تاکید کرد: سهم شهرستان کیار از طرح مسکن محرومین ۳۰۰ واحد مسکونی است.
وی افزود: پس از شکست ویروس کرونا عملیات اجرایی طرح هادی روستای قلعه تک در شهرستان کیار با افزون‌بر ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آغاز خواهد شد.
به گزارش ایرنا، هم‌اینک ۷۴۸ روستا در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد ۵۳۹ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۴۲۰ روستا نیز دارای دهیاری است.
بخشی از شهرهای چهارمحال و بختیاری دارای جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر است که خدمات بخش مسکن را از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دریافت می‌کنند.
شهرستان کیار در ۳۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.