اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حمایت خیران سلامت این استان و پشتیبانی از بیمارستان‌ آیت‌الله خوانساری اراک در مقابله با ویروس کرونا و درمان مبتلایان به این بیماری چشمگیر است.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» شامگاه سه‌شنبه در نشست انتخاب اعضای هیات‌امناء بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک، افزود: مشارکت گسترده خیران سلامت استان مرکزی در مقابله با ویروس کرونا باعث کنترل نسبی ویروس کرونا در این استان شد و باید اقدامات این قشر را ارج نهاد.

وی ادامه داد: بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک به لحاظ خدمات‌رسانی به بیماران سرطانی شرایط ویژه‌ای دارد اما تا کنون نسبت به انتخاب یک هیات امنای قوی و کارآمد برای مدیریت این مجموعه درمانی غفلت شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: با توجه به اینکه بیمارستان آیت الله خوانساری اراک خیرساز است، وجود یک هیات امنای برنامه محور و مقتدر می‌تواند ضمن شتاب‌بخشی به طرح توسعه این بیمارستان، نسبت به خدمت‌رسانی بیشتر به بیماران نیز موثر باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: اداره قانونمند، توسعه هدفمند، اولویت‌بندی برنامه‌های توسعه، دعوت مردم به وقف، استفاده بهینه از ظرفیت خیران، فعال سازی سامانه خیران و نهادینه‌سازی فرهنگ پیشگیری به عنوان محورهای کلیدی باید در اساسنامه هیات امناء بیمارستان مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: رییس مجمع خیران سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری با همکاری مجموعه مدیریتی این بیمارستان وظیفه دارد نسبت به تنظیم اساسنامه هیات امنای این بیمارستان، همراه با دریافت نظرات اعضای این انجمن در اسرع وقت اقدام کند.

استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک به عنوان قطب درمان بیماران سرطانی در غرب کشور است و به همین دلیل بخش دولتی نگاه ویژه‌ای به این بیمارستان و حل مشکلات آن دارد.

سید«علی آقازاده» اضافه کرد: تامین منابع پایدار برای بیمارستان آیت‌الله خوانساری باید مورد توجه باشد و برای این منظور باید از وجود خیران در هیات امناء استفاده کرد.

در این آیین آیت‌الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه، آقازاده استاندار مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، مدیریت و رییس مجمع خیران سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری و چند تن از خیران استان به عنوان اعضاء هیات امنای این بیمارستان انتخاب شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد از دیروز تا امروز ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۲۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر رسید.

کیانوش جهانپور اعلام کرده در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز پنج هزار و ۲۹۷ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.

سه هزار و ۳۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۳۶۵ هزار و ۷۲۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.