تهران - ایرنا - نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس گفت: وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای دانش‌آموزان فراهم کنید اینکه مردم گرفتار خرید گوشی تلفن همراه و خرید اینترنت باشند با اصل ۳۰ قانون اساسی مغایر است.

«حسینعلی حاجی دلیگانی» در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار داشت: از همه کسانی که تلاش کردند ایران اسلامی تاکنون با پیشگیری ویروس منحوس کرونا سربلند باشد و از همه کارگران، پزشکان و کارکنان کادر درمانی کشور و از وزیر بهداشت و درمان، نیروهای مسلح و بسیج مردمی و گروه‌های جهادی قدردانی می‌کنم.

 نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار، خطاب به رییس و نواب رییس و دیگر اعضای هیات رییسه مجلس و رییسان کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آیا می‌دانید شما هم در عدم پیشگیری از تخلفات بودجه‌ای دولت شریک هستید؟ شما که نگذاشتید یا مدیریت نکردید تذکرات متعدد، سوالات از مسئولین اجرایی کشور، تحقیق و تفحص‌ها، گزارش استنکاف و عدم اجرای قانون به موقع و درست رسیدگی شود.

حاجی دلیگانی عنوان کرد: اگر در قوانین سال ۹۷ به تذکرات نمایندگان دلسوز گوش می‌دادید همان موقع جلوی حراج ۲۱.۳ میلیارد دلار به قیمت هر دلار ۴۲۰۰ تومان گرفته می‌شد.

وی بیان داشت: آن زمان که ما فریاد زدیم این ارزها چرا به شرکت‌های کاغذی داده می‌شود که عمدتا این شرکت‌ها در سال ۹۶ ثبت شده و هیچ سابقه کار تجاری ندارند، توجه می‌شد این اتفاق‌ها الان نمی‌افتاد. حالا شاهد گزارش تخلف ۴.۸ میلیارد دلار نبودیم. شما هم باید پاسخگو باشید.

حاجی دلیگانی ادامه داد: آقایان هیات رییسه اگر نوبت قبلی که در قانون بودجه یک ویرگول را حذف کردند با آمرین و عاملین آن برخورد می‌کردید امروز مجددا شاهد اتفاق تلخ دستبرد و دزدی به مصوبه قانون بودجه کشور در سال ۹۹ نبودیم که واژه پرداخت‌های غیرمستقیم را از جزو سه بند الف تبصره ۲۱ قانون بودجه حذف کنند که محمل قانونی دیگری برای نجومی بگیران باز شود

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس افزود: احتمالا می‌دانید که در دوره انتقال دوره دهم به یازدهم مجلس هم اتفاقاتی در بخش اداری، انتقال افراد خارج از ضابطه به داخل مجلس و بعضا استخدام‌هایی در حقوق است که مسئولیت آن با شماهاست.

وی خطاب به رییس جمهوری اظهار داشت: این تبعیض آشکار عمل و عدم عمل به تبصره ۱۲ و ۲ قانون بودجه ۹۹ را چگونه توجیه می‌کنید؟ در اجرای تبصره ۱۲ می گویید ۱۰ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری می‌پردازید، احسنت! اما در اجرای تبصره ۲ همان قانون نه تنها پولی اختصاص نمی‌دهید بلکه نانی هم از متناسب سازی حقوق و مستمری کارگران نمی‌برید.

حاجی دلیگانی یادآور شد: اگر منابع دارید برای همه داشته باشید اگر ندارید برای هیچ‌کس نداشته باشید. البته اجازه می‌دهید که به شما و رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس سازمان امور استخدامی و وزیر آموزش و پرورش در اینجا به هر کدام یک نمره ۲۰ بدهم؛ چرا که هیچ‌کس جز شما نمی‌توانست ۱۰ هزار میلیارد تومان را به نحوی توزیع کند که نه تنها هیچ‌کس احساس شادی و شعف و تشکر نکرد بلکه باعث دلخوری عمومی شاغلین و بازنشستگان کشوری و لشکری شد و باز مساعدت‌هایی که در آن آنچنان بر سر افراد منت می‌گذارید و همه خصوصا فرهنگیان عزیز را با این نوع برخورد و نحوه توزیع این عدد دلزده می‌کنید.

وی خطاب به وزیران آموزش و پرورش و ارتباطات گفت: شما موظف هستید بنابر اصل ۳۰ قانون اساسی وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای دانش‌آموزان فراهم کنید اینکه مردم را گرفتار خرید گوشی تلفن همراه و خرید اینترنت کرده‌اید با اصل مذکور مغایر است اینکه در برخی نقاط کشور دانش‌آموزان به جهت نبود و ضعیف‌بودن اینترنت نمی‌توانند از شبکه شاد استفاده کنند یک تبعیض ناروا است.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس عنوان کرد: اینکه بدون شبکه اینترنت داخلی کشور این نونهالان و نوجوانان مظلوم را در دریای خطرناک شبکه‌های اجتماعی رها می‌کنید را چگونه توجیه می‌کنید؟

حاجی‌دلیگانی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: مردم «نیازمندشده» فعلی در دوره کرونا از ما سوال می‌کنند مبالغی که مسئولین در صدا و سیما بیان می‌کنند به حساب افراد واریز شد چه کسانی هستند؟ چرا شفاف عمل نمی کنید چه بسا برخی از افراد از منابع مختلف برخوردار شوند و بسیاری که معمولا تریبونی در اختیار ندارند هیچ کمکی به آنها نمی‌شود.

وی اضافه کرد: بهتر این بود که همه کسانی که هیچ بیمه‌ای نداشتند را تحت بیمه بیکاری می‌بردید. ضمن تشکر از رویکرد جدید رییس قوه قضاییه انتظار است در راستای جهش تولید، شعب محاکم یا شعب حل اختلاف را مامور کنند که اختلافات ناشی از برگشت شدن چک‌های فعالیت اقتصادی از ۲ ماه گذشته روابط عرفی زنجیره‌ تولیدکنندگان را بر هم زده تعیین کنند که به آنها رسیدگی شود.