قم -ایرنا - استاندار قم با تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری هوشمند گفت: شهروندان قم حضور در ادارات دولتی و همچنین بازارها را به منظور قطع کامل زنجیره انتقال شیوع کرونا به حداقل برسانند.

بهرام سرمست روز سه‌شنبه درحاشیه جلسه راهبردی توسعه مدیریت استان درگفت و گو با خبرنگاران، با تاکید بر ضرورت توسعه دولت الکترونیک گفت: شناسایی تمام فعالیت و خدمات دستگاه‌های دولتی که امکان ارائه الکترونیکی و غیرحضوری آنها وجود دارد،‌ در حال انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مشخص نیست که پایان بیماری کرونا چه زمانی خواهد بود، باید حضور در بازار، اصناف و ادارات به حداقل رسیده و بستر ارائه خدمات به صورت الکترونیک فراهم شود.

استاندار قم با بیان اینکه هم اکنون ۵۸۵ خدمت دستگاه های مختلف استان به صورت الکترونیک ارائه می شود، گفت: با توجه به مصوبه ستاد مرکزی کرونا در راستای گشایش صنوف، به جز اصناف پر خطر، ضروری است این اصناف به منظور به حداقل رساندن حضور مردم، کالا و خدمات خود را به صورت الکترونیکی عرض کنند.

وی  افزود: به حداقل رساندن حضور مردم در بازار نیازمند گسترش کسب و کارهای الکترونیک در سطح استان است.

وی با اشاره به تاکید برنامه راهبردی اصلاح نظام اداری کشور بر توسعه و تحقق دولت الکترونیک، ادامه داد: توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی ادارات استان به عنوان یک برنامه محوری در قالب برنامه های نظام تحول اداری با جدیت دنبال می‌شود.

استاندار قم،‌ تاکید کرد: میزان تحقق دولت الکترونیک توسط دستگاه های اجرایی استان ارزیابی و دستگاه های پیشتاز معرفی می‌شوند.

به گزارش ایرنا،‌ کووید۱۹، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.