دکتر فردین مهرابیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اسفندماه سال گذشته، با شیوع ویروس کرونا و سرعت انتشار آن که پیش بینی می شد موجب اضطراب و نگرانی در برخی از هموطنان شود، به منظور پاسخگویی به عموم مردم سامانه ٤٠٣٠ به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کشور راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه مردم گیلان پس از تماس با سامانه ۴۰۳۰ می توانند از خدمات مشاوره روانشناختی بهره مند شوند، اظهار داشت: ٤٠ نفر از کارشناسان سلامت روان استان آماده پاسخگویی به مردم هستند و در این مدت به مردم مشاوره داده اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان خاطر نشان کرد: مردم استان با شماره گیری ۴۰۳۰ و انتخاب کلیدهای یک تا هفت می توانند پاسخ سئوالات خود در زمینه های مختلف از مشاوران، کارشناسان بهداشت و درمان، تغذیه و کارشناسان روانشناس دریافت کنند.
وی بیان داشت: مردم می توانند پاسخ سئوالات خود را با استفاده از کلید ۱ سامانه ۴۰۳۰ در مورد پیشگیری از ابتلا به کرونا، کلید ۲ نحوه تشخیص و درمان کرونا، کلید ۳ کاهش استرس و نگرانی و روش های آرام سازی، کلید ۵ ارتباط با کارشناسان بهداشت و درمان، کلید ۶ ارتباط با کارشناسان تغذیه، کلید ۷ ارتباط با کارشناسان روانشناسی دریافت کنند.