اسلام آباد - ایرنا - آزمایش موفقیت آمیز ماهواره نظامی «نور ۱» جمهوری اسلامی ایران بازتاب رسانه‌ای وسیعی در سطح بین المللی و منطقه‌ای داشت و همزمان رسانه‌های پاکستان نیز این خبر را بازتاب دادند.  

رادیو دولتی پاکستان در این باره اعلام کرد: ایران اولین ماهواره نظامی خود با نام "نور ۱" را با موفقیت پرتاب کرد؛ در این گزارش آمده است: نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) از ماهواره‌بر قاصد از کویر مرکزی ایران با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.  
روزنامه انگلیسی زبان «اکسپرس تریبیون» نیز ضمن پرداختن به خبر پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور ۱ ایران نوشت: نیروی قدرتمند پاسداران انقلاب اسلامی اعلم کرد که ماهواره "نور ۱" به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز از ماهواره‌بر قاصد با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.  
این روزنامه افزود: این ماهواره در حالی پرتاب می‌شود که تنش‌ها میان تهران و واشنگتن بر برنامه‌های هسته‌ای و وضعیت حاکم پس از ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست آمریکا در ژانویه گذشته همچنان ادامه دارد.  
تارنمای انگلیسی زبان شبکه «جیوز نیوز» نیز ضمن اعلام این خبر، تصریح کرد که ماهواره "نور ۱" اولین پرتاب ماهواره نظامی در ایران به شمار می‌رود.  
همزمان برخی از شبکه‌های خبری پاکستان هم با پخش تصاویری از پرتاب ماهواره جدید ایران، اقتدار جمهوری اسلامی را در عرصه‌های دفاعی و نظامی به نمایش گذاشتند.  
روزنامه پاکستانی «داون» هم در گزارشی از پرتاب ماهواره نظامی ایران، نوشت: این اقدام ماهواره‌ای، همزمان با تداوم تنش‌های ایران و آمریکا انجام شد.  
وب سایت شبکه «دنیا نیوز» هم با پرداختن به این خبر، پرتاب ماهواره "نور ۱" را غافلگیر کننده توصیف کرد و نوشت: سپاه پاسداران پس از ماه‌ها تنش‌های با آمریکا یک ماهواره نظامی را با موفقیت به مدار پرتاب کرد.  
نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.  
به گزارش سپاه نیوز، ماهواره نور ۱ به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه) از ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.  
این اقدام دستاوردی بزرگ و تحولی نوین در عرصه فضایی برای ایران اسلامی میباشد.