سمنان- ایرنا- شهردار سمنان گفت: مرحله پنجم توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز پاکبانان شامل ماسک، ژل ضدعفونی‌کننده و دستکش آغاز شد.

سید محمد ناظم ‌رضوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه در مرحله پنجم اجرای این طرح، توزیع بیشتر اقلام بهداشتی در دستور کار قرار دارد، بیان کرد:  تاکنون با اجرای چهار مرحله از این طرح، سه هزار عدد ماسک قابل شست‌وشو، یک هزار عدد ژل و محلول ضدعفونی‌کننده و ۸۰۰  عدد دستکش به منظور ایمنی پاکبانان سمنانی در مقابل کرونا توزیع شد.

وی تاکیدکرد: شهرداری سمنان برای حمایت حداکثری از پاکبانان در مقابل این بیماری، پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است و تاکنون هیچ یک از مجموعه کارکنان شهرداری به ویژه پاکبان‌ها، رانندگان اتوبوس و کارکنان آرامستان که بیشتر در معرض خطر هستند، به بیماری کویید ۱۹ مبتلا نشده‌اند.

وی از شهروندان خواست تا پسماندهای عادی و روزانه‌ خود به ویژه زباله‌های بیماران کرونایی بستری شده در خانه را به طور کامل ضدعفونی و بسته بندی کنند و راس ساعت ۲۲ در درون‌ سطل زباله قرار دهند تا خطر ابتلای پاکبانان به بیماری به کمترین حد ممکن برسد.

ناظم‌رضوی گفت: شهروندان سمنانی در شرایطی که همچنان خطر کرونا وجود دارد، باید با حفظ  بهداشت فردی و عمومی، به نکات بهداشتی و مدیریت صحیح پسماندهای خانگی برای حفظ سلامت خود، خانوادها و پاکبانان توجه ویژه داشته باشند.

وی، پاکبانان و نیروهای سازمان پسماند را مدافعان سلامت خواند و بیان کرد که از روزهای ابتدایی آغاز مقابله با شیوع کرونا، در راستای یکسان‌سازی اجرای امور در تمامی نقاط شهر، دستورالعمل کلی نحوه گندزدایی، الزامات ایمنی و اجرایی و نقاط حساس برای تمامی کارکنان شهرداری تدوین و ابلاغ شد.

ضدعفونی کردن معابر شهری همچنان ادامه دارد

شهردار سمنان به ادامه روندضدعفونی کردن شهر اشاره و بیان کرد:  معابر شهر و مکان‌های پرتردد و نقاط حساس معابر شهری همچنان ضدعفونی می‌شود.
وی گفت: عملیات گندزدایی و مه پاشی به‌صورت شبانه در حال انجام است و تا زمان رسیدن به وضعیت سفید ادامه خواهد داشت.

ناظم‌رضوی رعایت بهداشت فردی و اجتماعی از جمله دورانداختن دستکش‌ها و ماسک‌های مصرفی با ملاحظات زیست محیطی را از الزامات مقابله با کرونا عنوان کرد که باید با دقت و حساسیت انجام شود.

وی با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند و بازگشایی اصناف کم‌خطر، بیان کرد: واحدهای صنفی ملزم به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی به منظور مقابله با کرونا هستند.

شهردار سمنان ابراز داشت: کمیته بازرسی ستاد مقابله با کرونای شهرستان، کماکان بازرسی و نظارت‌های لازم را در راستای رعایت این پروتکل‌های از سوی اصناف به صورت مستمر انجام می‌دهند.

هم‌اکنون ۲۰۵ پاکبان برای پاکیزگی معابر شهر سمنان فعالیت می‌کنند.