اردبیل - ایرنا - مدیر موزه‌های استان اردبیل گفت: انبارگردانی مخازن موزه‌های این استان انجام و ۱۴ هزار و ۲۱۹ شی قدیمی به ثبت رسید.

فردین عینی روز پنجشنبه اظهارداشت: انبارگردانی مخازن موزه‌های استان در راستای شناسایی و ثبت اشیا و اموال موجود در این موزه‌ها انجام شد.

او با اشاره به تعداد اشیای به ثبت‌رسیده حاصل از انبارگردانی مخازن موزه‌های استان افزود: آمار اشیا و اموال مخازن موزه‌های استان تا سال ۹۸ تعداد هفت هزار و ۳۰۰ مورد بود که با اجرای انبارگردانی این تعداد به ۱۴ هزار و ۲۱۹ مورد افزایش یافت.

مدیر موزه‌های استان اردبیل گفت: این انبارگردانی از آبان‌ماه سال گذشته آغاز و تا بهمن‌ماه ادامه داشت که طی آن موزه‌های چینی‌خانه، باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و صنایع دستی اردبیل و نیز موزه‌های باستان‌شناسی نیر و مردم‌شناسی نمین مورد ارزیابی قرار گرفت.

عینی انبارگردانی از مخازن موزه‌های استان را زمینه‌ساز ساماندهی آنها دانست و تصریح کرد: این اقدام سبب شناسایی اشیا و اموال ثبت شده و ثبت نشده در سامانه، احصای آمار دقیق تعداد اشیا و اموال سفالی، چینی و فلزی و جنس و نوع کاربری آنها شد.

استان اردبیل به خاطر پیشینه غنی تاریخی خود دارای موزه‌های متعدد است که از جمله آنها می‌توان موزه چینی‌خانه بقعه شیخ‌صفی، موزه سنگ و کتابخانه تخصصی بقعه شیخ‌صفی ، موزه مفاخر دینی ، موزه مردم‌شناسی ،موزه صنایع دستی، موزه تاریخ طبیعی در شهر اردبیل و موزه صارم‌السلطنه شهر نمین ، موزه باستان‌شناسی شهر نیر، موزه باستان‌شناسی شهر خلخال و موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر را نام برد.