بندرعباس- ایرنا- فرمانده حوزه مقاومت بسیج فین بندرعباس گفت: در نخستین مرحله از رزمایش کمک مومنانه، ۳۷۵بسته معیشتی آماده توزیع در بین خانواده های نیازمندان این شهر است.

سروان پاسدار علی معتبر روز پنجشنبه در حاشیه بسته بندی این کمک های مومنانه افزود: بسته های معیشتی وغذایی شامل برنج، روغن، حبوبات و غیره است که با  کمک‌ها توسط خیران و مردم و همچنین با مشارکت سپاه و بسیج و کمیته امداد جمع آوری شده است.
وی بیان داشت: هفته آینده نیز ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان شهر فین توزیع و تا پایان ماه مبارک رمضان به سه هزار خانوار نیازمند بسته معیشتی تحویل داده می شود.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج فین خاطرنشان کرد: ضمن توزیع کمک های مومنانه، فعالیت های فرهنگی مانند حفظ قرآن، مسابقه تفسیر و احکام به صورت مجازی برای جوانان ونوجوانان با قرآن در ماه مبارک رمضان در این شهر انجام می شود.
رزمایش مواسات وهمدلی و کمک مومنانه در راستای حمایت از خانواده های نیازمند و آسیب دیده در بحران کرونا به دستور رهبر معظم انقلاب از نیمه شعبان همزمان با سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) در کشور آغازشده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹»  اواسط دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
این ویروس در حال حاضر در بیش از ۲۰۰ کشور از جمله ایران شیوع یافته است.

منطقه فین در ۹۵ کیلومتری شمال بندرعباس واقع است.