تبریز- ایرنا - قشر فرهنگی و به خصوص معلم ها که سهم مهمی در آینده سازی جامعه دارند، همواره فراتر از مسوولیت های شغلی و بر اساس تعهد اجتماعی سعی می کنند در حل مشکلات نقش خود را ایفا کنند و این بار نیز با فدارکاری درصدد رفع محدودیت های تحصیلی ناشی از شیوع کرونا هستند.

پیش از این بارها در مورد فداکاری و از خودگذشتگی معلمان شنیده ایم.

معلمی که جان دانش‌آموزانش را از آتش نجات می دهد، معلمی که خودش را به‌خطر می اندازد تا دانش‌آموزانش آسیبی نبینند، آموزگاری که شاگردانش را در اولویت می بیند و زندگی‌اش را فدای آن ها می کند، معلمی که کتاب به دست در بستر بیمارستان با اهریمن بیماری می جنگد، اما دست از تربیت شاگردانش برنمی دارد .

این روزها هم بهانه‌های زیادی می بینیم تا یاد کنیم از آن هایی که معلمی را محدود به کلاس درس نکردند و تدریس را تنها به کتاب‌های آموزش‌ و پرورش خلاصه نکردند، آن هایی که درس فداکاری را فقط دیکته نکردند، جان و مالشان را در طبق اخلاص گذاشتند.

اما، از تلخی‌های کرونا که بگذریم، معلمان کشورمان در کلاس‌های درس مجازی مشغول جانفشانی برای این مرز و بوم هستند و در تلاشند تا فرزندان ایران اسلامی با اطلاعات و تربیت مناسب آینده ساز کشور عزیزمان باشند و هر چقدر از محبت و تلاش این قشر ایثارگر و متعهد صحبت کنیم کم است.

خانم «سرقینی»، معلمی است که ضمن پیگیری حضوری درس‌های دانش آموزش با خرید یک دستگاه تلویزیون امکان استفاده از برنامه های آموزشی شبکه چهار و آموزش را فراهم کرد.

معلمی که تاب محرومیت دانش آموزش را نمی آورد و با خرید تلویزیون امکان استفاده از فضای متفاوت آموزش در دوران کرونا را فراهم می آورد.

این روایت‌ها تمامی ندارند، برزگر نیز معلمی است که برای خانواده محروم دیگری دستگاه گیرنده دیجیتال خرید و امکان استفاده از برنامه های سیمای ملی را برای دانش آموزان آن خانواده فراهم کرد.