تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲

شاهرود – ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه شاهرود گفت: هفت هزار و ۶۷۰ بسته معیشتی در گام نخست رزمایش مواسات و کمک مومنانه بین اقشار کم درآمد و آسیب دیده از کرونا در این شهرستان توزیع شد.

سرهنگ محمد خوشقدم روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز تعداد یک هزار بسته معیشتی که شامل برنج، گوشت قرمز، گوشت مرغ، روغن، رب گوجه فرنگی و ماکارونی تهیه شده که بین اقشار آسیب پذیر توزیع می شود.

وی با بیان اینکه این رزمایش در سه مرحله انجام می شود، ابراز داشت: مرحله دوم مصادف با نیمه ماه مبارک رمضان و ولادت امام حسن مجتبی(ع) و مرحله سوم در روز عید فطر توزیع خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود با اشاره به اینکه تهیه این اقلام با کمک های مردمی و دستگاه های اجرایی انجام شده ، اظهار داشت: در مرحله اول این رزمایش مبلغ ۱۸ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.

سرهنگ خوشقدم ارزش هر بسته معیشتی را یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا پنج میلیون ریال خواند و تصریح کرد: توزیع تعداد ۲۰ هزار بسته معیشتی تا پایان ماه مبارک رمضان در دستور کار است.

وی از توزیع یک هزار و ۲۷۰ بسته معیشتی به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بین نیازمندان بخش بسطام خبر داد و اظهار داشت: تاکنون در بخش بیارجمند هم تعداد ۳۰۰ بسته به ارزش ۶۷۵ میلیون ریال و همچنین در "رویان" ۱۰۰ بسته به ارزش ۱۹۸ میلیون ریال توزیع شده است.

  فرمانده سپاه ناحیه شاهرود با بیان اینکه تاکنون تعداد سه هزار بسته معیشتی هم توسط شهرداری و شورای شهر شاهرود در بین خانواده های نیازمند توزیع شده است، گفت: تعداد ۲ هزار بسته معیشتی به ارزش ۶ میلیارد ریال هم توسط پایگاه های بسیج، گروه های جهادی مساجد شهر شاهرود در محله های کم برخوردار توزیع شده است. 

وی از تخصیص ۶ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به افراد آسیب دیده از کرونا خبر داد و افزود: تعداد ۳۰۰ وام قرض الحسنه ۲۰ میلیون ریالی در مرحله نخست این رزمایش به افراد اختصاص یافت.