بیرجند - ایرنا - مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: مالکان ۲۲ مهدکودک‌ استان اجاره‌ بهای این مکان‌ها را با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مهدکودک‌ها بخشیدند.

علی عرب نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، مبلغ اجاره بهای ۲۲ مهدکودک را ۲۶۵ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال اعلام کرد و افزود: این اقدامات به صورت خودجوش و در راستای کمک به همنوعان و تقویت آموزش و مراقبت کودکان انجام شده و مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از میان ۱۵۲ مهد شهری ۹۲ درصد مکان‌ها استیجاری است گفت: ۱۳۱ مهد روستایی نیز که ۸۰ درصد آنها استیجاری هستند، تحت نظارت بهزیستی استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به هزینه سنگین مهدکودک‌ها به ویژه موضوع اجاره بهای ساختمان آنها، حقوق کارکنان، کاهش شدید درآمد این مراکز و خطر تعطیلی، پویشی توسط افراد خیر و انسان دوست به نام پویش همدلی در سطح کشور راه اندازی شده است.

وی افزود: هدف از این پویش کمک به بقای مهدکودک‌های خسارت دیده است و در این پویش مالکان نیکوکار مقداری از اجاره را می‌بخشند که از هفته گذشته تاکنون موج همدلی و نوع دوستی مالکان این مکان‌ها در استان رو به افزایش است.

عرب نژاد گفت: سازمان بهزیستی کشور و استان نیز ضمن حمایت از این پویش برای قدرشناسی از این اقدام خداپسندانه نشان "حامی کودک" را به این خیرین اهدا می‌کند و بعد از رفع بلای ویروس کرونا در مراسمی از همه این خیرین تقدیر خواهد شد.

وی اضافه کرد: فعالیت مهدکودک‌ها پس از تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از سرگرفته خواهد شد و فعلا براساس بخشنامه صادر شده وضعیت پرداخت شهریه در روزهای کرونایی و تعطیلی مهدکودک‌ها به صورت توافقی بین والدین و مدیران مهد است.

استان خراسان جنوبی دارای ۱۸۳ مهد کودک تحت نظارت بهزیستی است که از پنجم اسفند ۹۸ تاکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل هستند.