بجنورد-ایرنا- مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول استانداری خراسان شمالی گفت: دورکاری و یا مرخصی کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان در این روزهای کرونایی، نباید سبب خلل در خدمات رسانی شده و ارباب رجوع را وادار به مراجعه‌های بعدی کند.

سیدمحسن ابراهیمی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، همچنان، حداکثر دو سوم کارمندان در ادارات حضور دارند اما کاهش تعداد نیروها نباید سبب خلل در پاسخگویی ها باشد.

وی افزود: یک سوم کارمندان یا دورکاری رفته اند و در مرخصی گردشی هستند که البته این مرخصی ها، جزو مرخصی استحقاقی محاسبه نمی شود.

وی با بیان اینکه این شرایط تا اطلاع بعدی برقرار است، اظهار داشت: برخی مدیران در روزهای اخیر، به تمام کارکنان اعلام کرده اند که در محل کار، حضور داشته باشند، این امر خلاف مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وی خاطرنشان کرد: تا زمان اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، دو سوم کارکنان باید در محل خدمت باشند، برخی ادارات این موضوع را در روزهای اخیر رعایت نکرده اند که به صورت شفاهی به آنان تذکر داده شده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول استانداری خراسان شمالی گفت: در این زمینه مکاتبه با دستگاه ها انجام شده است و در صورتی که رعایت نشود، با مدیران برخورد می شود.

وی اظهار داشت: براساس گزارش های رسیده از ۶۱ دستگاه اجرایی استان، حدود  ۶۳۸ نفر از کارکنان  به علت داشتن بیماری زمینه ای، به دورکاری و یا مرخصی رفته اند همچنین ۳۱۰ نفر از کارمندان که همسرانشان در کادر درمانی و بهداشتی مشغول هستند، به مرخصی رفته اند.

ابراهیمی افزود: ۶۷ درصد کارکنان دستگاه های اجرایی در محل خدمت بوده اند و ۳۳ درصد در دورکاری و یا مرخصی گردشی بوده اند.

وی گفت: ۲، سه بار مکاتبه با ادارات انجام و تاکید شده  است که کاهش شمار کارمندان نباید خللی در تکریم ارباب رجوع ایجاد کند، نباید به علت مرخصی کارکنان، خدمات رسانی به ارباب رجوع بر روی زمین بماند و یا فرد به اداره مراجعه کرده و به علت حضور نداشتن کارمند، مجبور شود روز دیگر مراجعه داشته باشد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: تیم های ما، در دستگاه های اجرایی حضور یافته و نحوه اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا را بررسی و بازرسی می کنند.

پس از تعطیلات نوروز ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا محدودیت هایی برای رفت و آمد افراد اعلام کرد و به این اساس سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه‌ای اعلام کرد که کارکنان دولت به صورت نوبت‌بندی و یک سوم در محل کار حاضر شوند و مابقی دور کار باشند یا از مرخصی استفاده کنند. البته این مرخصی جزو استحقاقی سالیانه محسوب نمی‌شود.  

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.