تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

تهران-ایرنا- یورونیوز گزارش داد، پلیس آلمان بیش از ۱۰۰ نفر را به دلیل مخالفت با تدابیر محدودکننده به منظور پیشگیری از شیوع کووید-۱۹ بازداشت کرده است.

به گزارش یورونیوز صدها نفر از مردم آلمان روز شنبه در میدان رزا لوکزامبورگ در برلین گردهم آمده بوده اند تا مخالفت خود را با اقدامات محدودکننده ابراز کنند.

این تجمع در حالی برگزار شد که دولت آلمان هرگونه تجمع و گردهمایی را منع کرده است. تجمع بیش از ۲۰ نفر در پایتخت آلمان منع شده است.

تارنمای سازمان دهنده این اعتراض خواستار «پایان دادن به وضعیت فوقالعاده» است و تهدید ناشی از این ویروس را کم اهمیت توصیف کرده است.

برخی از معترضان تی‌شرت هایی به تن داشتند که بر روی آن جملاتی نوشته بود که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان را به «جلوگیری از زندگی» و حتی «آزادی» مردم متهم می کرد. برخی دیگر پلاکاردهایی در دست داشتند که به روی آن نوشته بود «لابی دارویی را متوقف کنید».

پلیس در بیانیه ای اعلام کرد که از معترضان خواسته به دلیل پیروی از مقررات فاصله گذاری اجتماعی متفرق شوند و پس از این که این خواسته بی پاسخ مانده مجبور به اعمال زور شده است.

در بیانیه پلیس آمده است: در مجموع ۱۰۵ نفر شناسایی شده اند و پیگیری های قانونی درباره ناقضان قرنطینه در ارتباط با قانون پیشگیری از بیماری های عفونی آغاز شده است.

در این درگیری ها ۵ پلیس دچار آسیب های خفیف شدند.

براساس مرکز تحقیقات رابرت کوخ تا روز شنبه ۱۵۲ هزار و ۴۳۸ نفر در آلمان به کووید-۱۹ مبتلا شده اند و شمار جانباختگان این کشور ۵ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

نارضایتی عمومی از محدودیت های قرنطینه در آلمان در حال افزایش است و بیشتر مخالفت ها از سوی حزب راست افراطی آلمان به عنوان اصلیترین جناح مخالف در پارلمان این کشور است. حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان دولت این کشور را به اغراق درباره خطر ناشی از ویروس متهم کرده و خواستار گشایش فوری همه فعالیت های تجاری است.

کشف سالن آرایش زیرزمینی در آلمان

 در همین حال خبرگزاری آلمان (د.پ.آ) گزارش داده که پلیس این کشور موفق به کشف دو سالن آرایش زیرزمینی در جنوب آلمان شده است.

آرایشگاه ها در آلمان هنوز اجازه فعالیت ندارند اما برخی دیگر از مقررات قرنطینه در این کشور از این هفته آسان تر شده است و برخی  از مغازه ها که فعالیت ضروری دارند با حفظ فاصله اجتماعی از روز دوشنبه فعالیت خود را از سر می گیرند.

آنگلا مرکل وضعیت کنونی کشورش را همچون سر خوردن روی یک قطعه یخ نازک که بسیار هم نازک است توصیف کرده و درباره تعجیل در توقف قرنطینه اعمال شده در این کشور هشدار داده است.