ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: به منظور کاهش نیاز به مراجعه حضوری، این شرکت ۲۳ خدمت خود را به صورت غیرحضوری ارائه می‌کند.

اکبر حسن بگلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از خدمات غیرحضوری حوزه معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی که در بستر وب ارائه می شود، تغییر نام صاحب اشتراک است.

وی ادامه داد: پس از خرید و فروش قطعی ملک مسکونی یا تجاری، آخرین مالک می‌تواند درخواست کند که صورتحساب‌ها با نام خود شخص صادر شوند.

وی بیان کرد: مالکان می‌توانند با ارائه اسناد رسمی یا احکام قانونی و یا اسناد مثبته دیگر از جمله قولنامه رسمی، تعهدمحضری، تقاضای مالک انشعاب که مورد تایید شرکت باشد، پس از احراز هویت، تقاضای تغییر نام مشترک کند که این اقدام پس از آزمایش و کنترل وسایل اندازه‌گیری امکان پذیر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: فروش انشعاب، صدور قبض المثنی، تسویه بدهی، سوابق مصرف، صورت‌حساب، سوابق پرداخت صورت‌حساب و مشاهده صورتحساب‌ها سایر خدماتی هستند که به صورت غیرحضوری ارایه می‌‍شود.

حسن بگلو ادامه داد: مشترکان برای دریافت خدمت تغییر نام مشترک می توانند به آدرس وب سایت شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی به آدرس www.waepd.ir مراجعه کرده و از طریق میز خدمت الکترونیک به خدمات درخواستی دسترسی پیدا کنند.

وی تاکید کرد: با گسترش شیوع ویروس کرونا و لزوم اجتناب از ترددهای غیرضروری فرصتی فراهم شده است تا با معرفی خدمات غیرحضوری شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی امکان بهره‌مندی عموم مردم از این خدمات فراهم شود.

۹۹ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان‌غربی از نعمت برق برخوردار هستند.

یک‌هزار و ۲۵۰ مگاوات برق نیز سالانه در استان تولید و تنها یک‌هزار مگاوات آن در سال مصرف می‌شود.

بیشتر خدمات شرکت توزیع برق به صورت الکترونیکی برای کمک به مردم و تسریع در انجام کارها انجام می‌شود.