به گزارش روز یکشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اینوتکس پیچ یکی از بخشهای رقابتی نمایشگاه اینوتکس استکه برای سومین سال متوالی رقابتی بزرگ را بیناستارتاپ های سراسر کشور رقم می زند، نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (INOTEX) طی هشت دوره برگزاری خود میزبان استارتاپ ها و شرکت های فناور زیادی از کشورهای مختلف بوده است، اینوتکس پیچ یکی از رویدادهای جانبی این نمایشگاه است که برای سومین سالِ متوالی رقابتی بزرگ را بین استارتاپ های سراسر کشور رقم می زند.
رویداد اینوتکس پیچ تهران که بپیش از شیوع ویروس کرونا در کشور بنا بود در روز ۳ اردیبهشت ۹۹ حضوری برگزار شود به دلیل پیشگیری از انتشار ویروس به صورت مجازی و از راه دور برگزار شد.
در این رقابت ۱۳تیم استارتاپی درحضور داوران به رقابت پرداختند، که در نتیجه رقابت و مطابق تصمیم داوران، به ترتیب تیمهای «سایکلوپس»، «دیجیکر» و «آیدا» به عنوان برترین استارتاپهای رویداد اینوتکس پیچ تهران انتخاب شده و مجوز حضور در رقابت نهایی کشوری این رقابتها را دریافت کردند.
رویداد اینوتکس پیچ رویداد بزرگ رقابتی بین استارتاپها است که خود از چندین بخش مختلف تشکیل شده است، درمرحله نخست استارتاپها به صورت آنلاین داوری شده و از استارتاپهای منتخب برای رقابت حضوری در مقابل سرمایهگذاران دعوت به عمل میآید، در این مرحله از رقابت که در استان های مختلف برگزار میشود، ابتدا تیمهای استارتاپی درخصوص نحوه ارائه به سرمایهگذار آموزش دیده و در ادامه در حضور سرمایهگذاران محلی، به معرفی ایده یا محصول خود میپردازند.
در ادامه، از استارتاپهای برگزیده شده در این مرحله، به منظور حضور در نمایشگاه اینوتکس و نیز شرکت در رقابت های نیمهنهایی، می شود، برگزیدگان مرحله نیمه نهایی میتوانند به مرحله INOTEX Battle راه یابند که طی آن، استارتاپها دو به دوبه بحث و مناظره با هم پرداخته تا درنهایت برترین استارتاپ از نگاه داوران و مخاطبان انتخاب شود.
این دوره از رویداد اینوتکس پیچ، از ابتدای بهمن ماه ۹۸ آغاز شده و پس از برگزاری در استان های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، اصفهان و مازندران، این بار به استان تهران رسیده بود، این درحالی است که شیوع ویروس کرونا و اهمیت حفظ سلامتی شرکت کنندگان، برگزاری اینگونه رویدادها را به صورت حضوری و طبق روال سابق با مشکل مواجه کرده است، به همین دلیل طبق تصمیم دبیرخانه رویداد، به منظور حفظ پویایی جامعه استارتاپی ایران و به منظور تشویق مخاطبان به حفظ قرنطینه خانگی، این رویداد کاملا به صورت آنلاین برگزار شد.