مشهد- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مشهد گفت: در جلسه امروز ستاد کرونای شهرستان و با حضور برخی مدیران استانی موضوع استمهال حق بیمه سهم کارفرمای ۱۰ کسب و کار آسیب دیده از کرونا در مشهد پیگیری شد.

شکوه میرشاهی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس ابلاغیه ۱۱ فروردین ماه هیات دولت، استمهال حق بیمه سهم کارفرما و هزینه قبوض برق و گاز در ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت  ۱۰ نوع کسب و کار از جمله مراکز تولید غذای آماده و رستورانها، واحدهای اقامتی و گردشگری، فعالان حوزه حمل و نقل درون و برون شهری و  اصنافی مانند قنادی ها، آبمیوه فروشی ها و عرضه کنندگان صنایع دستی در جلسه امروز با مسوولان استانی و شهرستانی پیگیری شد.

وی به حضور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان رضوی در جلسه ستاد کرونای مشهد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به واسطه شیوع کرونا و بر اساس گزارشهای دریافتی، برخی واحدهای در شهرکهای صنعتی به کلی تعطیل شده اند و برخی به واسطه کاهش تقاضا کاهش تولید و فعالیت داشته اند که آمار مربوطه مشخص شده و در دسترس شرکت شهرکهای صنعتی قرار دارد.

 معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مشهد گفت: از همان ابتدای شیوع کرونا و منع فعالیت واحدهای اقامتی در مشهد هتلها و مهانپذیرها تعطیل بودند که آمار آن در میراث فرهنگی موجود است هرچند به تازگی با شروع محدود سفرها و فعالیت راه آهن و سفرهای جاده ای در مجموع ۲۸ واحد اقامتی شامل هتلو مهمانپذیر درخواست بازگشایی داده اند.

میرشاهی افزود: پس از تحت تاثیر قرار گرفتن کسب و کارها به واسطه شیوع کرونا، شماری از صاحبان کسب و کارها نیز در مشهد متقاضی بیمه بیکاری هستند که در جلسات آینده این ستاد شمار مشمولان دریافت بیمه بیکاری و کارفرمایانی که حق بیمه آنان استمهال خواهد شد جمع بندی می‌شود.

پیش از این محمد رضا هاشمی، فرماندار مشهد اعلام کرده بود ۸۷ درصد از ۱۰۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در مشهد که فعالیت آنها در روزهای شیوع کرونا غیر ضروری بود با تعطیلی واحدهای خود همکاری و همراهی تحسین برانگیزی با ستاد پیشگیری و مبارزه با شیوع کرونا در این شهرستان داشته اند.   

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد: تاکنون ۹۰ هزار و ۴۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۶۰ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۷۱۰ تن رسید.