بیرجند - ایرنا - فرماندار بیرجند گفت: با توجه به اهمیت رعایت فاصله ‌گذاری اجتماعی هر گونه تجمع در اماکن عمومی این شهرستان ممنوع است.

علی ناصری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تجمع زیاد در اماکن عمومی سبب گسترش ویروس کرونا می‌شود و با توجه به گزارش‌های واصله مبنی بر تجمع در اماکن عمومی بخصوص ایستگاه سلامت در چند روز گذشته و برپا کردن چادر باید از این وضعیت جلوگیری شود.

وی گفت: پیاده‌روی به تنهایی ممنوعیتی ندارد اما گزارش‌ها از تجمع افراد خبر می‌دهد که سلامت عمومی را به مخاطره خواهد انداخت.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه ویروس کرونا ممکن است از همین تجمع‌ها روند افزایشی به خود بگیرد اظهار داشت: مردم جز موارد غیرضروری خانه را ترک نکنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: شهروندان اگر به هر دلیل اقدام به پیاده‌روی کنند حتما فاصله استاندارد را برای سلامتی خود و جامعه رعایت کنند تا روند کاهشی مبتلایان ادامه داشته باشد.

ناصری گفت: اسکان و اقامت در اماکن گردشگری و تجمع در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها همچنان ممنوع است و اگر مردم رعایت نکنند ممکن است ممنوعیت‌های قبل دوباره اعمال شود.

وی درباره اقامت مسافران که در حواشی خیابان‌ها یا پارک‌ها چادر برپا می‌کنند بیان کرد: ممنوعیتی برای استراحت مسافران وجود ندارد اما اگر این اقامت به صورت گروهی و چند روزه باشد تذکرات لازم صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: پارکبانان و مسوولان مربوطه در صورت تخلف از پروتکل‌های بهداشتی تذکرات لازم را به مسافران ابلاغ کنند.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز (یکشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۹۰ هزار و ۴۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵ هزار و ۷۱۰ نفر رسید.

کیانوش جهانپور گفت: همچنین تاکنون ۶۹ هزار و ۶۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند که حدود ۷۵ درصد مبتلایان است. ۳ هزار و ۷۹ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.