تهران -ایرنا -عربستان امروز (یکشنبه) در ادامه اقدامات لازم برای مبارزه با شیوع گسترده کوید ۱۹ لغو همه پروازهای داخلی و خارجی را تا اطلاع ثانوی تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت کشور عربستان اعلام کرد که در راستای مقابله با ویروس کرونا لغو پروازهای خارجی و داخلی به استثنای موارد اضطراری تا اطلاع ثانوی تمدید شده است.

وی که در کنفرانس مطبوعاتی سخن می‌گفت، افزود: خدمات‌دهی مربوط به قطارها و اتوبوس‌ها و تاکسی‌سرویس‌ها نیز همچنان تعطیل است و کارمندان دولت نیز به دورکاری ادامه خواهند داد.

خبرگزاری رسمی عربستان(واس) نیز از امضای توافقی به ارزش ۹۹۵ میلیون ریال سعودی با چین برای انجام آزمایش تشخیص کرونا خبر داد.

طبق این گزارش، توافق یاد شده پس از مکالمه تلفنی بین ملک سلمان پادشاه عربستان و شی جی پینگ رئیس جمهوری چین منعقد شد.

این در حالی است که روند ابتلا به کرونا در عربستان سیر صعودی پیدا کرده است.

افزایش ظرفیت انجام تست کرونا برای ۹ میلیون نفر، ارائه همه دستگاه‌ها و ملزومات تشخیص کرونا، ورود ۵۰۰ متخصص و تکنسین متخصص چینی در انجام آزمایش به عربستان و احداث ۶ آزمایشگاه منطقه‌ای بزرگ در این کشور از جمله موارد مورد توافق میان طرفین است.

طبق اعلام وزارت بهداشت عربستان، هزار و ۲۲۳ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در عربستان به کرونا مبتلا شده اند که به این ترتیب شمار مبتلایان در این کشور جمعا به ۱۷هزار و۵۲۲ نفر رسیده است.