تهران- ایرنا- معاون اجرایی شورای عالی قرآن گفت: این شورا تمام توان خود را به کار گرفته تا در همکاری با صدا و سیما مردم بتوانند از بهترین نغمات قرآنی در بیش از صد شبکه تلویزیونی و رادیویی سراسری، استانی و برون‌مرزی بهره‌مند شوند.

به گزارش روز دوشنبه شورای عالی قرآن، محمدتقی میرزاجانی با اعلام این خبر افزود: در ماه رمضان با توجه به افزایش تولید و پخش برنامه‌های قرآنی در شبکه‌های مختلف صداوسیما، به همین نسبت، حجم فعالیت‌های نظارتی شورا، با افزایش چشمگیری روبه‌رو است.

پخش ترتیل گروهی از رادیو قرآن

وی اضافه کرد: تولید یک دوره ترتیل گروهی کل قرآن با تلاوت تعدادی از اساتید و قاریان صاحب نام کشور نیز این روزها در استودیو صدای شورای عالی قرآن در جریان است و پخش روزانه آن، ساعتی پیش از اذان ظهر در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه رادیویی قرآن آغاز شده است.

میرزاجانی ادامه داد: محفل قرآنی طلیعه ماه رمضان با توجه به محدودیت‌های موجود، بدون مخاطب و با برقراری ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب اسلامی روز شنبه مصادف با اولین روز از ماه مبارک رمضان و با یک ابتکار جدید برگزار شد. 

نظارت بر برنامه های جزء خوانی قرآن

معاون شورای عالی قرآن افزود: در هفته‌های گذشته، مقدمات محتوایی برگزاری برنامه جزءخوانی قرآن در اقصی‌ نقاط کشور، در معاونت نظارت شورا فراهم شد که نقش شورا در این برنامه، ارزیابی و تعیین مرتّلین و همچنین، نظارت محتوایی بر آن است. البته با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت اجتناب از تشکیل اجتماعات مردمی، امسال این برنامه به شکل سنوات قبل و با حضور مخاطبان برگزار نمی‌شود و با تدبیر صدا و سیما در برخی استان‌ها و مراکزی که آمادگی لازم را داشتند، به صورت استودیویی در حال برگزاری است.

وی گفت: دوره جدید آموزش تخصصی غیر حضوری تلاوت قرآن ویژه قاریان غیر تهرانی منتخب در ادوار گذشته طرح ارزیابی قاریان و مدرسان، برنامه دیگری است که با هدایت تعدادی از اساتید و مدرسان حائز درجه یک در همین طرح، از اواخر اردیبهشت‌ماه جاری آغاز خواهد شد.

ثبت نام طرح ارزیابی قاریان 

میرزاجانی افزود: ثبت نام نهمین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان، با اعلام فراخوان در رسانه‌ها از اول خردادماه سال جاری آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی شورا، اقدام به ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال، مطالعه چند طرح را با هدف ورود جدی‌تر به فضای مجازی آغاز کرده‌ایم و اعتقاد داریم که باید سرمایه‌گذاری لازم در این حوزه صورت گیرد تا از قافله عقب نمانیم. امیدواریم هرچه زودتر این مطالعات به اقدامات عملی منجر شود.