ارومیه- ایرنا- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه گفت: ۶۰ هزار بسته معیشتی تا آخر ماه مبارک رمضان در این شهرستان توزیع می‌شود.

سرهنگ پاسدار قهرمان عیوضلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بسته‌های معیشتی توسط نهادهای مختلف اجرایی شهرستان و مردم تهیه شده است. 

وی ادامه داد: ارزش ریالی هر بسته معیشتی در حدود ۳۵۰ هزار تومان بوده و ارزش کل این بسته ها به بیش از ۲۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی بیان کرد: مناطق حاشیه شهر و خانواده‌های کم برخوردار و آسیب‌دیده از کرونا توسط نهادهای مختلف و پایگاه‌های بسیج شناسایی شده که این بسته‌ها تا آخر ماه مبارک رمضان بین این خانواده‌ها توزیع می‌شود.

سرهنگ پاسدار عیوضلو اضافه کرد: بسیجیان با شعار بسیج از مردم، با مردم و در کنار مردم تا نابودی کامل کرونا در این طرح مشارکت دارند.

به گزارش ایرنا رویکرد اصلی دولت پس از مهار اپیدمی کرونا به وضوح «حفظ جان مردم به طور همزمان در مقابل کرونا و آثار سوء اقتصادی ناشی از آن می باشد» و در حقیقت دولت سیاست سلامت‌محور را دنبال می‌کند.

این سیاست سلامت‌محور علاوه بر نظام پویای بهداشت و سلامت به پایه‌های قوی اقتصادی برای حفظ زندگی چند دهک پایین جامعه نیازمند است و این یعنی ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد.

از سوی دیگر نیز ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد و اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند فیزیکی بر اساس همین سیاست سلامت‌محور هم به جهش در تولید سرمایه اجتماعی و میزان مشارکت‌پذیری مردم وابسته است.