تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱

تهران- ایرنا- خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد، دو نظامی آمریکایی پس از حمله به خودرو آنها در استان دیرالزور در شرق سوریه ناپدید شده و از سرنوشت آنها خبری نیست.

این خبرگزاری روز دوشنبه به نقل از چند منبع غیرنظامی آگاه با اعلام این خبر افزود که مهاجمان ناشناسی به یک خودروی هامر حامل نیروهای اشغالگر آمریکایی در دیرالزور حمله کرده اند.

این حمله در شرق دیرالزور صورت گرفته است و خودروی آمریکایی از میدان نفتی العمر در حال حرکت به سمت میدان نفتی التنک بوده است. خودروی مزبور به صورت کامل تخریب شده و سوخته در منطقه التانک پیدا شده است.

اوایل ماه جاری نیز یک افسر آمریکایی و دو نفر از اعضای نیروهای دموکراتیک سوریه که تحت حمایت واشنگتن هستند، توسط افراد ناشناس در حوالی روستای الواسع در شهرک السور در استان دیرالزور کشته شدند.

نیروهای امریکایی از سال ۱۳۹۴ به صورت غیرقانونی در مناطق شرقی سوریه و نزدیک مرزهای عراق مستقر شده و نزدیک به ۱۹ پایگاه در این مناطق ایجاد کردند.

در برخی مقاطع این نیروها با اعزام به عراق و پایگاه های امریکا در عراق کاهش یافتند ولی در ماه های اخیر با هدف اشراف بر میادین نفتی سوریه باردیگر شماری از این نیروها در اطراف حوزه های نفتی و گازی سوریه مستقر شده اند.

دولت سوریه بارهای خواستار خروج این نیروهای اشغالگر شده است ولی امریکا توجهی به این درخواست ها ندارد و همچنان به صورت تجاوزکارانه و غیرقانونی نیروهای خود را حفظ کرده و حتی به تروریست ها و برخی نیروهای محلی در کردستان عراق نیز کمک های نظامی و آموزشی می کند.

منبع: خبرگزاری رسمی (سانا)