تهران - ایرنا - سازمان جهانی بهداشت در توئیت جدید خود نوشت: انتظار داریم پادتن‌هایی که در بدن بیشتر افراد مبتلا به کووید-۱۹ تولید می‌شوند سطحی از ایمنی را در مقابل ابتلای دوباره به این بیماری ایجاد کنند.

به گزارش روزنامه واشنگتن تایمز پیشتر سازمان جهانی بهداشت توئیتی را منتشر کرده بود که در آن بیان می شد «در حال حاضر شواهدی وجود ندارد که نشان دهد بهبودیافتگان از کووید-۱۹ در بدن خود پادتن هایی تولید کنند که از آنها در برابر ابتلا برای بار دوم محافظت میکند.»

این توئیت که واکنش هایی را در رسانه های اجتماعی برانگیخت ظاهرا از صفحه این سازمان در توئیتر حذف شده است.

سازمان جهانی بهداشت در واکنش به انتقادها در توئیتی نوشت که این سازمان با این ادعا باعث نگرانی هایی شده  و علاقه مند است آن را اصلاح کند.

این سازمان  وابسته به سازمان ملل، توئیت اولیه خود را با این توئیت جایگزین کرد که «ما انتظار داریم پادتنی که بدن بیشتر افراد مبتلا به کووید-۱۹ در واکنش به این بیماری تولید می کند سطحی از ایمنی را ایجاد کند.»

این سازمان در توئیت جدید خود توضیح می دهد که «آنچه که هنوز نمی دانیم سطح ایمنی و میزان ماندگاری پادتن برای پیشگیری دوباره از ابتلا به کرونا است. ما با دانشمندان سراسر جهان برای درک بهتر واکنش بدن به عفونت ناشی ازکووید-۱۹ همکاری می کنیم. تاکنون هیچ تحقیقاتی برای این پرسش های مهم پاسخی نیافته است.»

توئیت اول بخشی از گزارش علمی بود که روز جمعه منتشر شد و ایده صدور «گذرنامه های ایمنی» از سوی کشورها را برای افرادی که پادتن کووید-۱۹ را دارند رد می کرد. در این گزارش درباره صحت و قابل اعتماد بودن چنین آزمایشی در پاتوژن های جدید را ابراز نگرانی می شد.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، برخی از دولت ها گفته اند که آنتی بادی سارس یا کوو-۲ ، ویروسی که باعث کووید-۱۹ شده است به ایجاد «گواهینامه سلامت» و «جواز بدون خطربودن» برای افراد کمک می کند. اکنون شاهدی وجود ندارد که نشان دهد بهبودی از کووید-۱۹ می تواند این افراد را به دلیل وجود پادتن ها از دور دوم ابتلا مصون دارد.