به گزارش ایرنا این رقم نشان می دهد شمار مشترکان اینترنت در چین از سال ۲۰۱۸ میلادی تا مارس ۲۰۲۰ نزدیک به ۷۵ میلیون نفر افزایش یافته است.
بنا به این گزارش، نرخ ارتباط با اینترنت در چین اکنون به ۶۴.۵ درصد رسیده است که از سال ۲۰۱۸ میلادی ۴.۹ درصد بیشتر شده است.
در این میان ۲۲۵ میلیون نفر از مشترکان اینترنت در چین از مناطق روستایی هستند که استفاده آنها از این شبکه از سال ۲۰۱۸ میلادی ۷.۸ درصد بیشتر شده است.
همچنین امروز در چین ۷۱۰ میلیون نفر خریدهایشان را اینترنتی انجام می دهند که از سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش ۱۰۰ میلیون نفری داشته است.
ارزش خرده فروشی اینترنتی در چین در سال ۲۰۱۹ میلادی به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار رسید در همین مدت شمار کسانی که پرداخت ها را اینترنتی و عمدتا با تلفن های هوشمند انجام می دهند از ۶۰۰ میلیون به ۷۶۸ میلیون نفر افزایش یافته است.
شرکت های تنسنت و علی بابا در زمره ۱۰ موسسه بزرگ اینترنتی دنیا هستند که خدمات آنلاین در اختیار مشترکان قرار می دهند.