شیراز-ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در سال ۱۳۹۸ تعداد یک هزار و ۵۷۶ فقره جواز تاسیس با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۰۶‌هزار میلیارد ریال و برآورد ایجاد اشتغال برای ۲۴ هزار و ۲۷ نفر در این استان صادر شد.

حمیدرضا ایزدی، چهارشنبه افزود: در سال ۹۸ بیشترین سهم سرمایه‌گذاری در طرح‌های استان فارس، متعلق به بخش گروه صنعت مواد و محصولات شیمیایی، صنایع غذایی، فلزی و کانی غیرفلزی بوده که با رقم ۴۲ هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال بیش از ۳۹ درصد از کل سرمایه‌گذاری در این استان را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: همچنین در سال ۹۸ بیشترین اشتغال در بخش سایر محصولات غیرفلزی بوده است که با ایجاد شغل برای چهار هزار و ۲۴۰ نفر افزون بر ۱۷ درصد از اشتغال را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ادامه داد: هم اینک در استان فارس، سه هزار و ۱۹۴ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۶۷۹ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۶۸ هزار و ۸۹ فعال است.
ایزدی بیان کرد: در سال ۹۸ از مجموع مجوزهای صادره، ۶ درصد طرح‌ها، سه درصد سرمایه‌گذاری کل کشور و چهار درصد اشتغال طرح‌های صنعتی کشور به استان فارس تعلق دارد.