تهران- ایرنا- معاون آموزشی و دانشجویی واحد بین‌الملل دانشگاه تربیت مدرس گفت: کلاس‌های آموزش مجازی دانشجویان بین‌الملل از هفته دوم پس از تعطیلات نوروز آغاز شد و بیشتر آنها از نحوه برگزای آن ابراز رضایت کردند.

بیتا بخشی امروز - چهارشنبه - درباره نحوه برگزاری کلاس‌های مجازی برای دانشجویان بین المللی اظهار داشت: دانشجویان بین الملل در دانشگاه تربیت مدرس به دو گروه تقسیم بندی می‌شوند؛ دسته اول دانشجویان کشور افغانستان هستند که به زبان فارسی مسلط بوده و مشکلی برای برقراری ارتباط با اساتید و همکلاسی خود ندارند.

وی افزود: دسته دوم دانشجویان غیرفارسی زبان هستند که تلاش واحد بین الملل برای برقراری کلاس های آموزشی مجازی برای این گروه است. البته از بین دانشجویان غیرفارسی زبان، ورودی های نیم سال اول سال ۹۸ و ماقبل آن گروهی هستند که از زمان ورود به دانشگاه تا زمان تعطیلی دانشگاه در اسفند ماه ۹۸، ارتباط تنگاتنگی با اساتید گروه آموزشی مربوطه برقرار کرده‌ و مشکلی برای حضور در کلاس ها ندارند.

وی ادامه داد: اما عده‌ای از دانشجویان غیرفارسی زبان ورودی نیم سال دوم تحصیلی ۹۸ در بدو ورود به دوره آکادمیک با تعطیلی دانشگاه مواجه شدند و قبل از ارتباط با ارکان گروه آموزشی و ثبت نام در سامانه گلستان، ‌مجبور به خروج از کشور شدند و هیچ گونه دسترسی به گروه آموزشی ندارند.

معاون بین الملل دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر این که گروه دوم دانشجویان برای شروع تحصیل خود از نیم سال دوم نیازمند حمایت بیشتری هستند، افزود: از شانزدهم فروردین واحد بین الملل همراه با برداشتن موانع احتمالی، تلاش کرد ارتباط بین گروه‌های آموزشی و دانشجویان ایجاد شود و کلاس های برخط دانشجویان غیرفارسی زبان ورودی نیمسال دوم دانشگاه تربیت مدرس از هفته دوم پس از تعطیلات آغاز شد.

بخشی با بیان این که همزمان راهنمایی‌ها به زبان انگلیسی تهیه و با دانشجویان به اشتراک گذاشته شد، گفت: این شرایط سبب شد گروهی از دانشجویان بتوانند با مطالعه در سامانه گلستان ثبت‌نام کنند و هم زمان به سوالات احتمالی آنها پاسخ داده شود. ولی بعضی دیگر از دانشجویان بین الملل به دلیل مشکلاتی که در پرداخت و اعمال شهریه داشتند قادر به ثبت نام و انتخاب واحد نبودند که واحد بین الملل با هماهنگی همکاران آموزش دانشگاه مشکل آنها را رفع کرد.

وی با تاکید به رضایت دانشجویان بین المللی از آموزش مجازی دانشگاه تربیت مدرس یادآور شد:‌  بیشتر دانشجویان بین الملل، دانشگاه تربیت مدرس را آگاهانه و بر اساس معیارهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی انتخاب کردند و مشکلات ناخواسته این چنینی نه تنها سبب اعتراض و انصراف آنها نشد بلکه با مشاهده تلاش‌های همکاران واحد بین الملل و اساتید گروه‌های آموزشی این دانشجویان قدردان مجموعه دانشگاه و واحد بین الملل بودند.
معاون آموزشی و دانشجویی واحد بین الملل در خصوص شرایط حذف ترم و شهریه دانشجویان بین المللی خاطرنشان کرد: هر تصمیمی که معاونت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه در خصوص حذف ترم و تخفیف شهریه برای دانشجویان شهریه پرداز ایرانی بگیرند در مورد دانشجویان بین الملل هم  صادق است.
بخشی زیرساخت های موجود دانشگاه را برای برگزاری کلاس های مجازی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اگر دانشجویان بین الملل در کشور متبوع خود مشکل اینترنت نداشته باشند، برای برگزاری کلاس‌های آنلاین آنان مشکلی بوجود نمی‌آید البته نحوه برگزاری کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی و امکان سکونت دانشجویان بین الملل نیز تابع قوانین کلی دانشگاه است.