سنندج - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: از ۲۲ اسفند سال گذشته تاکنون، ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بسته بهداشتی و معیشتی توسط این جمعیت بین اقشار آسیب‌پذیر استان توزیع شده است.

محمدباقر محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این مقدار کمک، ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن بسته‌های بهداشتی و اقلام حفاظتی شامل دستکش، ماسک، گان سرهمی، شیلد محافظ صورت، کپسول اکسیژن و دستگاه تب‌سنج بود.

وی با بیان اینکه بخشی از کمک‌ها مربوط به هلال احمر و اغلب متعلق به خیران و داوطلبان بوده است، افزود: چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن هم بسته‌های غذایی و معیشتی شامل برنج، روغن، حبوبات، قند، شکر، چای، خرما، رب، تنقلات، مرغ و ماکارونی بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اضافه کرد: در این مدت، ۲۶ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده، ژل و وسایل بهداشتی و شوینده نیز بین اقشار ضعیف جامعه در حواشی شهرهای این استان توزیع شد.

محمدی به توزیع ۲۲ هزار دست دستکش لایتکس رایگان بین مردم اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون ۴۰ هزار ماسک توسط داوطلبان در کارگاه‌های خانگی و بهداشتی تولید و در بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار گان سرهمی در بیمارستان‌های استان توزیع شد، تاکید کرد: از افراد توانمند و خیر درخواست می‌کنیم همچنان در راستای مقابله با بیماری کرونا، کمک‌های انسان‌دوستان خود به نیازمندان را ادامه دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان همچنین از توزیع ۹ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم حفاظتی بهداشتی به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بین بیماران خاص استان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

محمدی گفت: با توجه به در معرض خطر بودن بیماران خاص از جمله سرطانی، دیابتی، پیوندی، قلبی و هموفیلی،  جمعیت هلال احمر بسته‌های حفاظتی پزشکی را به دانشگاه علوم پزشکی هدیه داد تا در بین این بیماران توزیع شود.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

براساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت،  تاکنون ۹۳ هزار و ۶۵۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۵۹۵۷ نفر رسید.