به گزارش روز گذشته (چهارشنبه) نشریه آ ب ث، طبق آخرین دادههای ارائه شده از مرکز تحلیل کام اسکور، افزایش سرانه مصرف اینترنت به ویژه در بخش جستوجوی اخبار در روزهایی که مردم اسپانیا در قرنطینه اجباری به سر میبرند به عنوان یکی از آثار شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور امری اجتناب ناپذیر است.
براساس بررسیهای انجام شده توسط شرکت تحلیل دادههای کام اسکور، میزان بازدید از سایتهای خبری اسپانیایی در بازه زمانی ۱۳ تا ۱۹ ژانویه (۲۳ تا ۲۹ دی ماه) در مقایسه با هفته پایانی مارس از ۲۳ تا ۲۹ ماه (چهارم تا دهم فروردین) شاهد رشد ۵۹ درصدی بوده است؛ در همین حال گذران وقت در شبکه های مجازی و سایتهای سرگرمی نیز به ترتیب با افزایش ۵۱ و ۲۹ درصدی روبرو بوده است.
خانهنشینی اجباری مردم اسپانیا را وادار ساخته تا در ماه مارس (اسفند- فروردین) روزی سه ساعت در شبکههای مجازی و حدود یک ساعت در روز به تماشای ویدئوهای مختلف بنشینند که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ و در همین ماه افزایش محسوسی داشته است.
براساس آمارهای کام اسکور، بازدید از صفحات خبری آنلاین در سایر کشورها نیز در هفتههای اخیر افزایش چشمگیری داشته است؛ به طوری که در ایتالیا با رشد ۶۸ درصدی، در فرانسه ۵۸ درصد، در آلمان ۵۸ درصد و در انگلیس با رشد ۵۴ درصدی روبرو بوده است.
براساس دادههای ارائه شده، همزمان با هفته اول اعمال نخستین تدابیر قرنطینه، منع رفتوآمد و اعلام محدودیتهای اجتماعی با هدف کاهش زنجیره انتقال بیماری همهگیر، اوج سرانه مصرف اینترنت در کشورهای مختلف از جمله اسپانیا، ایتالیا مشهود است.
اسپانیا با بیش از ۲۳۶ هزار مورد ابتلا و بیش از ۲۴ هزار مورد فوتی، ایتالیا با بیش از ۲۰۳ هزار مورد ابتلا و بیش از ۲۷ هزار مورد فوتی، فرانسه با بیش از ۱۶۶ هزار مورد ابتلا و بیش از ۲۴ هزار فوتی و آلمان با بیش از ۱۶۱ هزار مورد ابتلا و انگلیس با بیش از ۱۶۵ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا، به ترتیب در جایگاه پنج کشور اول اروپایی فهرست جهانی تعداد مبتلایان به این بیماری قرار دارند.