سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: علیرغم تحریم‌های موجود روند توسعە در کشور و این استان متوقف نشدە و طرح‌های بزرگ و اساسی در حال اجرا است.

بهمن مرادنیا روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از تشکلات کارگری بە مناسبت گرامیداشت روز جهانی کارگر اظهار داشت: در استان توسعە کشاورزی، صنعت و زیرساخت ها در حال توسعە و پیشرفت است و اعتبارات بخش زیادی از این پروژەها تامین شدە است.

وی با بیان اینکە هشت هزار میلیارد ریال اعتبار تامین شدە راە آهن همدان بە سنندج ست و ریل گذاری مسیر آغاز شدە است، افزود: تامین اعتبار خط راه آهن نشان اهتمام جدی دولت برای تسریع در توسعه استان است.

مرادنیا اضافه کرد: بهره‌برداری از چند سد در سالجاری و اتمام راه سنندج به مریوان که نقش زیادی در پیشرفت کردستان دارد از دیگر طرح های زیربنایی و مهم استان هستند.

استاندار کردستان اهمیت مرز باشماق برای توسعه استان را نیز یادآور شد و گفت: امسال ۷۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی و تسهیل تجارت و مبادلات مرزی در باشماق اختصاص یافته است.

وی از دریافت تخصیص آب برای ۹۶ هزار هکتار از اراضی استان در سال گذشته نیز اشاره کرد و اظهار داشت: طرح های زیادی در بخش کشاورزی برای افزایش تولید گوشت، توسعه باغات و تبدیل اراضی دیم به آبی برنامه ریزی شده است.

مرادنیا تاکید کرد: در سال پیش رو فولاد کردستان و پتروشیمی دوم کردستان نیز وارد فاز اجرایی خواهند شد.

وی به اهمیت نقش کارگران در تولید نیز گریزی زد و گفت: مشکلات جامعه کارگری فراوان است و باید تلاش کنیم این مشکلات را دسته بندی و مواردی را که در استان قابل حل شدن است را مرتفع کنیم.

در این مراسم از ۲۰ نماینده کارگران و تشکلات کارگری و کارفرمایی به مناسبت روز جهانی کارگر تجلیل شد.