شهرکرد- ایرنا- جانشین فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری گفت: برای توزیع عادلانه و مناسب کمک‌های مومنانه از نیازمندان و خانوارهای آسیب‌دیده از کرونا در استان بانک اطلاعاتی تهیه شده است.

سرهنگ پاسدار مهران مرادی روز پنجشنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: کد ملی سرپرست خانوارها در این بانک اطلاعاتی ثبت می‌شود تا بر اساس آن مشخص شود چه خانوارهایی تاکنون بسته دریافت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون در قالب کمک‌های مومنانه مردم استان در حدود ۴۵ میلیارد ریال کمک نقدی جمع‌آوری شده است.

مرادی همچنین از تهیه بیش از ۵۰ هزار بسته معیشتی در استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی این بسته‌ها، ۱۰۳ میلیارد ریال است که از این تعداد تاکنون ۳۷ هزار بسته در ابتدای ماه مبارک رمضان در بین نیازمندان توزیع شد.

جانشین فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مرحله دوم توزیع بسته‌های معیشتی نیز همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) است.

مرادی خاطر نشان کرد: قرارگاه مواسات و کمک‌های مومنانه با دبیری سپاه تشکیل شده است و کمک‌هایی که از سوی بخش‌های مختلف جذب می‌شود با هماهنگی این قرارگاه توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا، در بحران کرونا و تعطیلی برخی از مشاغل، تعدادی از خانواده‌ها دچار آسیب اقتصادی شدند و رهبر معظم انقلاب برای جبران آن دستور اجرای رزمایش کمک مومنانه را از روز نیمه شعبان صادر کردند.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.