منوچهر کرمی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: هر چند سامانه ۴۰۳۰ یک سامانه ملی است اما کارشناسانی از علوم پزشکی همدان به همراه کارشناسان سلامت و روان هم پاسخگوی سوال های تماس گیرندگان هستند.
وی درباره سامانه ۳۱۴۳ نیز گفت: این سامانه با ۶۰ خط تماس تلفن اسفند سال گذشته در همدان راه اندازی شد که در ابتدا بیشترین میزان تماس ها و سوال ها درباره علائم بیماری، ترس از بیماری و سایر سوال ها بود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: سپس تماس ها با این سامانه بیشتر انتقادها و پیشنهاد بود و مسائلی همچون حضور خودروهای غیربومی در یک منطقه، باز کردن مغازه ای و رعایت نکردن بهداشت در یک مکان اطلاع رسانی می شد و هم اینک این تماس ها ۵۰ درصد کاهش داشته است.
کرمی ادامه داد: پس از تماس های تلفنی و دریافت گزارش برخی تخلف ها، موضوع روزانه به بازرسان بهداشتی و بازرسان ستاد استانی کرونا منتقل شد و اقدام های لازم صورت می گرفت.
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۹۴ هزار ۶۴۰ نفر رسید که ۶ هزار و ۲۸ نفر جان باختند.