ارومیه- ایرنا- رییس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات مقابله با کرونا در  آذربایجان‌غربی گفت: احساس بهبود شرایط امر بسیار مهمی بوده که ایجاد این باور در جامعه از وظایف مهم رسانه‌ها در برهه کنونی است.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیماریابی در خصوص بیماری کرونا باید یک ارزش تلقی شود زیرا  تعداد بیشتری را در مسیر بهبودی قرار می‌دهد و این امر، احساس بهبودی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: حوزه بهداشت و درمان کارش را به درستی در برهه کنونی انجام داده که در کنار آن باید حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد.

وی بیان کرد: هدف در مبارزه با بیماری کرونا، هم‌چنان قطع زنجیره ابتلاست و فاصله‌گذاری هوشمند را باید بازهم در همین راستا فرهنگ‌سازی کنیم.

وی تاکید کرد: اگر نظام سلامت آذربایجان‌غربی در ماموریت‌های محوله اعم از پیشگیری، درمان، غذا، دارو و تامین تجهیزات پزشکی موفق عمل کرده، بخش قابل توجهی از آن را مرهون همدلی، هماهنگی و انسجام همه عوامل پشت جبهه مبارزه با اپیدمی بیماری کرونا اعم از عوامل مدیریتی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از جمله اصحاب رسانه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان طبق بند ۷ منشور شورای اطلاع رسانی کشور باید تمامی تلاش خود را معطوف حمایت همه جانبه از رسانه‌ها کنند.

حجت الاسلام خدایاری افزود: ستاد تبلیغات و اطلاع رسانی مقابله با کرونا از این پس سیاست و جهت‌گیری کلی این حوزه را به صورت هفتگی و به اقتضای شرایط جامعه تعیین و تدوین خواهد کرد و در صورت لزوم از مسوولان دعوت خواهد کرد تا با حضور در جلسات این کمیته سوالات و ابهامات اصحاب رسانه و شهروندان را پاسخ داده و شفاف سازی لازم را انجام دهند.
به گزارش ایرنا، طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند از اوایل سال جاری در کشور اجرایی می شود تا زمینه برای مقابله با بیماری کرونا فراهم شود.

طبق گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روند ابتلا و مرگ و میر به علت بیماری کرونا در کشور به میزان قابل توجهی پایین آمده ولی همچنان مراقبت برای جلوگیری از شیوع دوباره بیماری، بسیار ضروری است.