به گزارش روز شنبه معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با توجه به استقبال دانشجویان نسبت به شرکت در جشنواره ارائه تجربیات برتر کانونهای فرهنگی و انجمنهای علمی دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و انگیزه برای ارسال آثارشان به این رویداد بزرگ فرهنگی، مهلت ارسال آثار به این جشنواره که پیشتر تا ۱۲ اردیبهشت ماه بود، تا ۳۱ اردیبهشت تمدید شد و شرکتکنندگان متقاضی در این جشنواره میتوانند آثار خود را تا این تاریخ ارسال کنند.
تمدید مهلت جشنواره، به دلیل استقبال و تقاضای زیاد از سوی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و دانشجویان مبنی بر ایجاد مهلت بیشتر برای ارسال آثار است؛ بنابراین این مهلت فقط تا پایان اردیبهشت ماه تمدید میشود و دانشجویان میتوانند تجربیات و آثار خود را تا ۳۱ اردیبهشت ماه ارسال کنند تا داوریهای مرحله نخست این جشنوراه از اول خرداد ماه آغاز شود.
هر نهاد دانشجویی (انجمن علمی- کانون فرهنگی) حداکثر میتواند دو فعالیت را برای این رقابت ارسال کند. سپس با شرکت کنندگانی که تجربهشان در دور اول داوری انتخاب شود، تماس گرفته خواهد شد تا در دور دوم داوری ویدئوی تجربه برترشان را در قالب TED Talk برای دبیرخانه ارسال کنند.
جشنواره ارائه تجربیات برتر کانونهای فرهنگی و انجمنهای علمی دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور با هدف انگیزه بخشی به فعالیتهای فرهنگی و معرفی نمونههای برتر به صورت مجازی برگزار میشود.
با توجه به وضعیت کنونی کشور و اهمیت بالای انجام فعالیتهای فرهنگی به صورت مجازی، معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اقدام به برگزاری و فراخوان جشنواره «ارائه تجربیات برتر کانونهای فرهنگی و انجمنهای علمی دانشجویی» کرده است و نهادهای دانشجویی میتوانند تا ۳۱ اردیبهشت بهترین تجربیات خود را در قالب فرم ضمیمه به آدرس پست الکترونیکی ted.chex@behdasht.gov.ir ارسال کنند.
دانشجویان میتوانند فرم ضمیمه و کلیه اخبار مربوط به این مسابقه را از طریق معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور و کانالهای اطلاع رسانی در فضای مجازی و سایت مفدا دریافت کنند.
همچنین از آثار برتر با اهدای جوایز نفیس تقدیر می شود.
آثار ارسالی بر اساس ۱۳ شاخص زیر ارزیابی می شود:
۱- نهادهای مشارکت کننده در برنامه (داخل و خارج دانشگاه)
۲- محدوده اجرای برنامه (دانشگاه؛ شهر؛ استان؛ کشور)
۳- میزان جذب حمایت مالی و تسهیلات (داخل و خارج از دانشگاه)
۴- مخاطب برنامه (دانشجویان دانشکده، عموم دانشجویان، مردم)
۵- تعداد نفرات تیم اجرایی و مجموع نفر ساعت طراحی و اجرای برنامه
۶- تعداد خدمات گیرندگان از برنامه (بهره مندان)
۷- ایدههای نو و تازه بهکار رفته در برنامه (حداکثر در سه خط)
۸- نحوه مستندسازی فعالیت
۹- روش اطلاعرسانی، تبلیغات و پوشش خبری و استفاده بدیع از فضای مجازی
۱۰- چشمانداز ادامه برنامه
۱۱- نحوه ارزیابی اثربخشی برنامه
۱۲- نحوه نیازسنجی قبل از اجرای برنامه
۱۳- نیازهایی که این برنامه از جامعه هدف برآورده کرده است