بجنورد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی شهرستان مرزی راز و جرگلان خراسان شمالی گفت: مددجویان زیرپوشش و مراکز وابسته به این اداره از هنگام شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰ هزار عدد ماسک تولید کردند.

علی سجادی روز یکشنبه اظهار داشت:  در این بازه زمانی همچنین ۱۵۰ عدد گان و ۲۰۰ عدد کیسه خرید نان تولید شده است.

وی افزود: در این طرح تعداد ۲۰ نفر مشارکت دارند که تعدادی از آن ها از خانواده مددجویان و افراد تحت پوشش کمیته امداد بودند. عملیات تولید اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده تا کنون مطابق برنامه پیش رفته است.

سجادی عنوان کرد: تعدادی از این ماسک ها برای فروش در داروخانه ها تولید شده و بخشی دیگر نیز برای توزیع در بین اقشار آسیب پذیر اختصاص دارد.

وی افزود: حدود دو هزار ماسک در محلات آسیب پذیر توزیع شده و هدف از این اقدام، پوشش حداکثری و دسترسی آحاد جامعه به اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده بوده است.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

براساس آمار اعلام شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا روز شنبه -دیروز- ۹۶ هزار و ۴۴۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۵ تن در ۲۴ ساعت اخیر، شمار جانباختگان کرونا نیز به ۶ هزار و ۱۵۶ تن رسیده است.