تهران-ایرنا- سازمان زیباسازی شهر تهران فراخوان دیوارنگاری شهری را برای قدردانی از تلاش جامعه سلامت در مقابله با بیماری کرونا منتشر کرد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، در این فراخوان آمده؛ درحالی که بسیاری از ما در تلاشیم با حفظ فاصله اجتماعی از مبتلاشدن به بیماری کرونا (covid-۱۹) در امان بمانیم صدها پزشک، پرستار و پرسنل پزشکی در کلینیک، بیمارستان و مراکز مراقبت در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار داشته و با تحمل سختی‌ها و ناملایمات، در تلاش شبانه‌روزی هستند.

این قهرمانان شجاع که آگاهانه و دلسوزانه جان خود را برای نجات جان مردم گذاشته‌اند فرشته نجات جامعه‌اند.

بر همین اساس سازمان زیباسازی شهر تهران به عنوان متولی آثار هنر شهری با هدف تجلیل و سپاس از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و ازخودگذشتگی جامعه سلامت و در راستای ارتقای سیما و منظر شهری و بهره‌مندی از آثار فرهنگی و هنری، فراخوان دیوارنگاری قدردانی از تلاش جامعه سلامت در مقابله با بیماری ویروس کرونای جدید را اعلام می‌کند.

از هنرمندان تجسمی دعوت می‌شود تا ایده‌ها و طرح‌های خود را با هدف تجلیل و قدردانی از زحمات و از خودگذشتگی کادر درمانی کشور در مقابل بیماری ویروس کرونا ، همبستگی و تقویت روحیه بین مردم و کادر درمان و یادآوری تلاش‌ها و فداکاری‌های آنان با موضوع یادشده به این سازمان ارسال کنند.

براساس این گزارش، اثر برگزیده قرار است روی دیوار مجتمع تجاری-اداری آسمان ونک در ضلع شمال غربی میدان ونک جای بگیرد.

ایجاد ارتباط موضوعی و مضمونی ایده و طرح با تأکید بر تجلیل از کادر درمانی کشور و قدردانی از تلاش‌های آنان، خلاقیت و نوآوری، دارابودن توصیف، ارجاعات واقعی و بیان مؤثر، مخاطب‌پذیری بالا و قابلیت اجرا در فضاهای شهری، ارتباط عناصر کالبدی و الگوهای معماری موجود و ارتباط بصری و محیطی با فضا و محدوده محل و توجه به موقعیت و نوع دیوار، تکنیک در نظرگرفته شده برای اجرای این اثر، رنگ اکریلیک و طرح‌های ارائه شده با امکان و ویژگی اجرا با این تکنیک از ویژگی‌های مورد نیاز برای طرح‌های ارسالی است.

طرح‌ها نباید پیش از این در رویدادهای دیوارنگاری تصویب یا اجرا شده باشند و ضروری است هنرمندان نقشه و تصاویر دیوار را از لینک مربوطه سازمان زیباسازی شهر تهران به نشانی http://www.zibasazi.ir/fa دانلود و طرح‌های خود را بر روی آنها و از زوایای خواسته شده جانمایی کنند.

مهلت ثبت نام و ارسال آثار تا پایان روز یکشنبه ۱۸ خردادماه است، ارسال تصویر آثار، فقط از طریق ایمیل فراخوان به نشانی farakhan.salamat@gmail.com امکان پذیر است.

دبیرخانه این رویداد در میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، نبش کوچه شیرودی پلاک ۲، سازمان زیباسازی شهر تهران، طبقه سوم، مدیریت نقاشی دیواری واقع شده و شرکت کنندگان در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۹۶۰۴۴۳۵۷- ۹۶۰۴۴۳۸۰-۹۶۰۴۴۳۷۴-۹۶۰۴۴۳۴۴ تماس حاصل کنند.

بیماری کرونا از روزهای پایانی بهمن ماه سال ۹۸ کشور را درگیر کرده و بر اساس اعلام روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در کشور تا ۱۳ اردیبهشت امسال به ۹۶ هزار و ۴۴۸ نفر رسید که از این تعداد ۶هزار و ۱۵۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۷۷ هزار و ۳۵۰ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند.