تهران- ایرنا- مسابقه‌ ابربازی که برای تولید محصولات حوزه‌ ابری است، با توجه به وضعیت کنونی به‌ شکل آنلاین برگزار خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه مجموعه ابرآروان (ارائه دهنده زیرساخت ابری کشور)، «یزدان یزدی‌زاده» معمار این طرح درباره‌ این مسابقه گفت: «ابربازی رویدادی مسابقه‌محور با هدف تولید و توسعه‌ محصولات ابری است که در آن با تشکیل تیم‌های کاری از بین داوطلبان برگزیده، با کمک دوره‌های آموزشی و راهنمایی مشاوران اکوسیستم فناوری کشور، قرار است براساس MVP  خواسته شده و با در اختیار داشتن زیرساخت ابر آروان، هم‌چنین بهره‌مندی از تسهیلات فنی شرکای اجرایی مسابقه، محصولات متنوع ابری تولید شوند. این محصولات بیش‌تر به‌ شکل SaaS و BPaaS خواهند بود.

وی با بیان این که شرکت‌کنندگان در مسابقه‌ ابربازی متخصصان حوزه‌های برنامه‌نویسی، مارکتنیگ، طراحی و توسعه‌ی کسب‌وکار هستند، افزود: متخصصان کسب‌و کاری در تاریخ ۱۹ اردیبهشت و متخصصان فنی در تاریخ ۲۶ اردیبهشت در قالب یک چالش آنلاین ارزیابی خواهند شد.

یزدی‌زاده اضافه کرد: تیم‌سازی و انتخاب ایده مرحله دیگر این مسابقه است. با توجه به نتیجه‌ چالش، متخصصان برگزیده از تاریخ  ۶ تا ۱۳ خرداد وارد پلتفرم آنلاین تیم‌سازی خواهند شد و با انتخاب ایده‌ مورد علاقه‌شان اعضای تیم‌شان را انتخاب خواهند کرد.

تولید محصولی که حداقل‌ها را برای ارائه داشته باشد قدم بعدی است. تیم‌های تشکیل شده به‌مدت سه ماه از تاریخ ۱۵ خرداد تا ۲۰ شهریور فرصت دارند با در اختیار داشتن منابع زیرساختی در کنار آموزش‌ها و راهنمایی مشاوران، روی ایده‌های مورد نظرشان کار کنند. در پایان این بخش، خروجی ایده‌ هر تیم، با توجه به ویژگی‌های MVP هر محصول ارایه خواهد شد. ارزیابی پروژه‌ها ظرف مدت ۱۵ روز و تا آخر شهریور ماه مطابق شاخص‌های استاندارد و از پیش تعریف‌شده، انجام می‌شود تا نوبت به اعلام نتایج و اهدای جوایز برسد.

او اشاره کرد: جوایز این مسابقه در تاریخ ۳ مهر اهدا خواهد شد. سه تیم برتر این مسابقه در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان جایزه‌ نقدی و ۱۰ تیم برتر از حمایت‌های مالی حامیان رویداد برخوردار می‌شوند.

براساس اطلاعات ثبت‌ نامی این رویداد، تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ داوطلب برای شرکت در این مسابقه اعلام آمادگی کرده‌اند.